رئیسی: تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها/غفلت بانک‌ها بعد از تملک واحدهای تولیدی
رئیسی: تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها/غفلت بانک‌ها بعد از تملک واحدهای تولیدی
معین نیوز_رییس جمهور گفت: اقتصادی که با تکانه‌ها دچار لغزش نشود باید افزایش تولید داشته باشد و تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم است.

فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم. مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شودعزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی

رییس دولت سیزدهم با بیان این‌که دولت توجه ویژه‌ای به حمایت‌های حقوقی دارد، اظهار کرد: وزیر صمت و معاونان و مدیران این وزارتخانه انگیزه و تلاش جدی برای کمک به جهش تولید دارند. البته جهش تولید به معنای رشد یک درصدی نیست. جهش یعنی عدد قابل توجهی رشد داشته باشیم.

وی افزود: امروز می‌بینیم که به دست جوانان ما رژیم صهیونیستی و حامیانش ذلیل شده‌اند. همین جوانان ما توان احیای کارخانه‌های راکد را هم دارند.

ضرورت حمایت از کارگران در مسیر تولید

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: برنامه دولت این است که هم از دولت حمایت کند و هم حامی کارگرانی باشد که بازوان توانای آن‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور رقم بزند. برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است که بتواند مسکن کارگری را فعال کند و تعاونی‌های کارگری را برای رفع مشکل مسکن کارگران عزیز فعال شود. در تمام کشور اعلام شده که این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین‌ هم برای ساخت مسکن کارگری در اختیارشان قرار بگیرد.

رییس‌جمهور تصیح کرد: فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم. مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود.

وی افزود: بسیار خرسندیم از این که این کارخانه و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان فعال شده است. بنای دولت سیزدهم این است که اجازه ندهیم هیچ واحدی دچار رکود و تعطیلی شود و همین روند ادامه یابد تا بگوییم سمنان استان نمونه‌ای در احیای واحدهای راکد و پیشگیری از تعطیل شدن کارخانه‌هاست.