رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از برگزاری نمایشگاه اقتصادی و تجاری در استراخان روسیه خبرداد
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از برگزاری نمایشگاه اقتصادی و تجاری در استراخان روسیه خبرداد
معین نیوز_رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از برگزاری نمایشگاه تجاری و اقتصادی ایران در استان استراخان روسیه خبر داد.

دکتر هادی تیزهوش تابان در گفت و گو با پایگاه خبری و اطلاع رسانی معین نیوز افزود : این نمایشگاه پس از دوسال وقفه به دلیل شرایط کرونایی و تعلیق بسیاری از فعالیت ها و قطع ارتباطات نقش مهمی در از سر گیری مراودات تجاری و شناخت نیازمندی های بازار دو کشور دارد.

وی اظهار داشت : نمایشگاه اقتصادی ، صنعتی و تجاری استراخان روسیه چهارم تا هفتم آبان ماه سال جاری توسط شرکت نمایشگاهی پارس پگاه تجارت که دارای تجربه چندین ساله در ابن زمینه است برگزار می شود.

وی یاد اورشد ،،: با توجه به تغییر شرایط جهانی بویژه بعد از حنگ اوکراین و همچنین مشکلاتی که در تامین نیازمندی های کشور روسبه به دلیل تحریم های اروپا و آمریکا بوجود آمده است محصولات ایرانی و فعالیت تجار کشورمان نقش مهمی در تامین این نیازها خواهد داشت.

وی گفت : با توجه به دیدگاه مسوولان ارشد دو کشور ایران و روسبه و همکاری های متقابل استراتژیکی که بین دو کشور همسایه وجود دارد در کنار سابقه طولانی تجارت و داد و ستد بین ایران و روسیه فرصت بسیار خوبی برای حضور کالا ها و فعالیت های تجار ایرانی بوجود آمده است.

دکتر تیز هوش همچنین از نقش محوری روسیه در همکاری های اقتصادی اوراسیا یاد کرد و افزود : بازار های اوراسیا و معافیت های گمرکی آن برای ایران نیز فرصت قابل اتکایی در افزایش صادرات دارد.

وی از شرکت های تجاری و تولید کنندگان ایرانی خواست تا با حضور در این نمایشگاه در کنار به نمایش گذاشتن قدرت و توان تولید محصولات ایرانی بل برنامه ریزی هایی که در زمینه برقراری ارتباط با تجار و بازرگانان روسبه و همچنین بازاریابی بدای محصولات ایرانی فراهم شده است استفاده کنند.