رئیس دادگستری گیلان : اولویت تشکیلات قضایی مبارزه با منشاء فساد است
رئیس دادگستری گیلان : اولویت تشکیلات قضایی مبارزه با منشاء فساد است
رئیس کل دادگستری گیلان بیان کرد: آنچه در تشکیلات قضایی محور قرار گرفته حذف شکاف ها و مبارزه با منشا این شکاف و فساد است.

حجت الاسلام حمزه خلیلی در سخنان پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه رشت بمناسبت هفته قوه قضائیه با بیان اینکه تولید به جامعه ارزش می بخشد افزود: هر آنکه در جامعه دست به تولید بزند مورد حمایت تشکیلات قضایی است.
وی تصریح کرد: تلاش می کنیم مردمان ما از برخورداران جامعه باشند چرا که معتقدیم اگر فعالیت اقتصادی شکل نگیرد شاهد پرونده های بزه در جامعه خواهیم بود.
وی با ستودن اندیشه شهید بهشتی در بحث اقتصادی گفت: این شهید گرانقدر در باب اقتصاد به دو متغیر می اندیشید یکی از این متغیرها نوع نگاه به دنیا و دیگری فعالیت های اقتصادی و تولیدی بود و اعتقاد داشت نوع نگاه ما به دنیا میزان تلاش و فعالیت اقتصادی ما را شکل می دهد.
وی اظهار داشت: اگر ما نگاه حداقلی به دنیا داشته باشیم  به طور طبیعی فعالیت اقتصادی ما یک فعالیت حداقلی خواهد بود و با این نگاه نمی توانیم یک عملکرد تولیدی توام با ثروت و اشتغال را برای جامعه ترسیم کنیم.
حجت الاسلام خلیلی ادامه داد: برخی از اندیشمندان اسلامی قائل به نگاه حداقلی به دنیا هستند و این نوع نگاه نمی تواند فعالیت های اقتصادی را در جامعه شکل دهد و عقب ماندگی های ما را جبران کند.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با نامگذاری امسال به نام جهش تولید و نیز نامگذاری های سالهای قبل با تاکید بر فعالیت های اقتصادی،  ناشی ازخواسته ایشان بر پیشرفت و عمران جامعه با نگاه شهید بهشتی است.
رئیس کل دادگستری استان گفت: تا نگاه حداقلی اصلاح نشود نمی توانیم شاهد تقویت حضور فعالان اقتصادی باشیم زیرا  فعال اقتصادی می خواهد بداند دین و جامعه ما چه نوع نگاهی به فعالیت اقتصادی دارد؟
وی تصریح کرد: دین باید نگاه فراخ به فعال اقتصادی بدهد پس باید از عزلت رهایی جست از خلوت به جمع گریخت تا فعالیت صحیح اقتصادی را شکل داد.
وی اضافه کرد: تنگدستی و رفاه دلیل بر دینداری نیست آنچه مهم است اینکه حق دیگری بر گردن انسان ها نباشد؛ آنچه باید در بین دینداران بماند و حاکم باشد کرامت انسانی است.
وی اظهار داشت : تشکیلات قضایی با نگرش شهید بهشتی و مقام معظم رهبری می خواهد شهروندان ما مرفه ترین افراد در یک سطح باشند از این رو شکاف را هیچ گاه تحمل نمی کند؛   فساد را برنمی تابد و وظیفه و مسئولیت  قضایی را بر این می داند که این فاصله و شکاف های بسیار عظیم را از بین ببرد اما نگاهی توام با پیشرفت و توسعه به فعالیت اقتصادی دارد.