راهکارهای چگونگی  تدوین معرفی  جامع  فرصت های سرمایه گذاری گیلان مورد تاکید قرار گرفت
راهکارهای چگونگی  تدوین معرفی  جامع  فرصت های سرمایه گذاری گیلان مورد تاکید قرار گرفت
معین نیوز_مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان بررسی راهکارهای چگونگی تدوین و معرفی جانع فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری گیلان را مورد تاکید قرار داد.

دکتر یونس رنجکش در جلسه مشترک مدیران کل و کارشناسان دفتر جذب و حمایت از سرمایه گداری استانداری و اقتصاد و دارایی گیلان افزود : با محوریت پروژه های ملی قابل واگذاری به بخش خصوصی برای تامین مالی و تدوین شناسنامه جامع فرصت های سرمایه گذاری این مهم باید اجرایی شود.

وی اضافه کرد: بهره مندی از توان بخش خصوصی برای تکمیل و راه اندازی پروژه های ملی و استانی با تامین مالی براساس قوانین و چهارچوب های تعیین شده از اولویت های جدی استان است.

وی اظهار داشت: پروژه های مختلفی هم اکنون در گیلان وجود دارند که به دلیل عدم تخصیص منابع مالی اجرای آنها چند سال است که به طول انجامیده است که با ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی شرایط واگذاری انها فراهم است.

وی افزود : علاوه بر پروزه های قابل واگذاری برای تامین مالی توسط بخ خصوصی فرصت های سرمایه گداری در زمینه های مختلف خدماتی و صنعتی و کشاورزی نیز در گیلان شناسایی شده است که در حال تدوین شناسنامه جامعی در این زمینه برای معرفی به سرمایه گذاران هستیم.

رنجکش ادامه داد : هم اکنون بسیاری از این فرصت ها به متقاصیان معرفی می شود اما تدوین یک شناسنامه جامع با در نظر گرفتن تمامی شرایط واگذاری و صدور مجوزها با هماهنگی دستگاههای اجرایی از مهمترین اقدامات در این برنامه است.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گداری استانداری گیلان یاد اورشد : با توجه به اجرای طرح آمایش سرزمینی در گیلان تمامی فرصت های معرفی شده باید در چهار چوب سند آمایش و منطبق با نیازهای استان باشد.

وی تاکید کرد: پیش بینی بازارهای جدید کسب و کار در آینده و نقش فناوری های نوین در این زمینه از اولویت های مهم در این زمینه است که توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی گفت : با توجه به مجموعه ظرفیت های موجود در گیلان و فراگیر بودن انها در این جعرافیا بازارهای جدید کسب و کار و بهره مندی از منابع انسانی خلاق استان از ضرورت های مهمی است که با همکاری همه بخش های اجرایی باید به آن توجه داشت.

مدیرکل اقتصاد و دارایی گیلان نیز در این جلسه بر صورت تدوین راهکارهای مناسب در معرفی فرصت ها و پروژه های ملی برای پیشبرد اهداف توسعه ای استان تاکید کرد.