رای اولی‌ها از رییس جمهور آینده چه می‌خواهند؟
رای اولی‌ها از رییس جمهور آینده چه می‌خواهند؟
معین نیوز_رای اولی‌ها به موازات هیجان معمول نخستین نقش آفرینی در عرصه تکلیف سیاسی خواسته‌هایی همچون اهمیت دادن به علائق جوانان، بستری سازی برای شکوفایی استعدادهای آنان، کاهش فاصله طبقاتی، اشتغال زایی و ایجاد انگیزه برای جوانان را از رییس جمهور آینده خواستارند.

انتخابات در تمام دوره های خود برای رای اولی ها بواسطه نخستین حضور در عرصه تکلیف سیاسی شور و شوق بیشتری به همراه داشته است. آنها کسانی هستند که برای اولین بار می توانند بطور قانونی رای بدهند و به همین دلیل، هیجانی تر، پررنگ تر و بی محاباتر در انتخابات شرکت می کنند و رای می دهند.

به گزارش ایرنا، کمتر از ۲۰ روز به برگزاری مهم ترین رویداد سیاسی کشور سیزدهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری باقیمانده مانده و رای اولی های گیلان  هم همانند دیگر نقاط کشور با شور و شوق همراه با خواسته هایی از رییس جمهوری آینده، برای افتخارآفرینی در نخستین جشن تکلیف سیاسی خود مهیا شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری به همراه شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهمترین رویداد ۱۴۰۰ است، رای اولی های خطه سرسبز گیلان و دیار میرزاکوچک خان جنگلی برای شرکت در انتخابی مهم آماده شده اند، آنان با ذوق برای خلق حماسه ماندگار دیگری در تاریخ کشور ایران اسلامی مشتاقانه لحظه شماری می کنند.

یک میلیون و ۹۶۵ هزار و ۶۳۷ نفر در گیلان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ، ۴۰ هزار و ۴۲۰ نفر  در استان رای اولی را شامل می شود.

ماه امتحانات است و رای اولی های گیلان هم حسابی مشغول درس خواندن، فرصت را غنمیت شمرده و به سراغ تعدادی از آنان در حوزه های امتحانی رفتم، اگر چه استرس آزمون و کرونا را داشتند، اما با گشاده رویی از گپ و گفت با خبرنگار ایرنا استقبال کردند.

رای اولی ها از اینکه ۲۸ خرداد می توانند برای اولین بار یکصدا با سایر همسالانشان در نخستین جشن تکلیف سیاسی خود شرکت کنند و در اولین تجربه شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت کشورشان حماسه آفرین شوند، اظهار شادمانی کردند.

رای اولی های تازه نفس و آینده ساز گیلان با همه شور و شوق برای حضور در انتخابات، خواسته هایی از رییس جمهور آینده دارند و برای انتخاب اصلح نیز معیارهای را در نظر گرفته اند، آنان می گویند: شرکت در انتخابات وظیفه و تکلیف سیاسی است، همه ما باید با همدلی و همراهی برای انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور، برخورداری از آینده ای بهتر و ایرانی آبادتر در انتخابات ٢٨ خرداد حضوری پرشور داشته باشیم.

رای اولی های گیلان چه می خواهند؟

رای اولی های گیلان، اهمیت دادن و توجه به علایق جوانان، ایجاد بسترهای لازم برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، کاهش اختلاف طبقاتی، ایجاد رفاه عمومی، مبارزه با فساد و مقابله با دشمنان داخلی و خارجی را مهمترین خواسته های خود از رئیس جمهوری آینده عنوان کردند و بیان داشتند: همراه با این خواسته ها خواهیم آمد تا با دست های آینده ساز خود آینده ای روشن تر در این سرزمین رقم خورد.

وجیهه عطایی از رای اولی های استان گیلان است، او می گوید: برای شرکت در مهم ترین رویداد سیاسی کشورش آماده شده و از اینکه برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کند، خوشحال است.

وی شرکت در انتخابات را وظیفه و تکلیف دانست و خاطر نشان کرد: ما رای اولی های گیلان همراه با سایر گروه ها در انتخابات ۲۸ خرداد پرشور حضور می یابیم و با دست های آینده ساز خود نور امید را در سرزمین ایران اسلامی کاشته و دشمنان این مرز و بوم را ناامید خواهیم کرد.

این رای اولی توجه به مناطق محروم را از جمله خواسته خود از رئیس جمهوری عنوان و اضافه کرد: از دولت بعدی انتظار داریم که استان های محروم و اقوام دیگر را دریابند و برای عمران و آبادانی مناطق محروم تلاش شود.

توجه به معیشت مردم، رفع مشکلات اقتصادی و مبارزه با دشمنان داخلی و خارجی از دیگر خواسته های این رای اولی از رئیس جمهوری است، که می گوید: از دولت می خواهم که با انتخاب کابینه ای توانمند برای رفع این مشکلات گام های اساسی بردارد.

او می گوید: نسل جوان کشور جمهوری اسلامی ایران به رغم سن کم شان، خیلی زود بزرگ شدند، نه تنها ما دهه هشتادی ها، بلکه هر نسل از ایران عزیزمان سختی هایی را متحمل شده اند که آنان را محکم ساخته است.

این رای اولی با بیان اینکه رئیس جمهور باید درک درستی از نیازهای مردم کشورش داشته و مردمی باشد، ادامه داد: به دولت کارآمد و قوی نیازمندیم، تا زخم ها را ترمیم کند.

وی خاطر نشان کرد: ۲۸ خرداد صحنه انتخابات، چراغان حضور قشرهای مختلف خواهد شد، مردم برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی استوارتر از همیشه در صحنه انتخابات خواهند آمد و مانند همیشه دست هر بیگانه ای را از سرزمین شان کوتاه خواهند کرد.

۲۸ خرداد مهر سربلندی در شناسنامه ام حک می شود

امیرحسین ایاسی رای اولی و دانشجو است، او می گوید: امسال برای نخستین بار مهر عزت و سربلندی در شناسنامه ام حک می شود، از مدت ها قبل هم برای شرکت در انتخابات روزشماری می کردم و خیلی خوشحالم.

وی اظهار داشت: از اینکه می توانم در بزرگترین مشارکت مردمی و از مهمترین رویدادهای سیاسی کشورم شرکت کنم، حس اثرگذار بودن دارم اما مهم تر از آن به خودم افتخار می‌کنم.

او می گوید: نیازهای نسل جوان در این سال ها گوشه ای خاک می خورده، که بیان هریک از آنها مانند قطره ای میان دریاست و جملات کلیشه ای زیادی وجود دارد که نیاز به گفتن نیست.

ایاسی درباره ویژگی های یک نامزد اصلح بیان داشت: ویژگی های نامزد اصلح در چرخه زمان تغییر می کند و هر دوره به تناسب شرایط ویژگی هایی حذف و یا اضافه می شود، اما در شرایط کنونی بهترین ویژگی صداقت و همت است، شعار مانند باد هواست که فقط موقت نسیمش مایه شادی است.

وی مهیا بودن شرایط برای استفاده حداکثری از تحصیل و فراهم شدن زمینه های دستیابی به شغل مناسب بعد از تحصیلات را از مهمترین خواسته های خود از رئیس جمهوری عنوان و اضافه کرد: نوجوانان و جوانان به عنوان آینده سازان کشور نیازمند امنیت روانی هستند.

این رای اولی، انتخابات را تجلی اراده و شعور ملت دانست و اظهار کرد: مردم ایران اسلامی این بار نیز مانند سایر انتخابات وحدت و دفاع از آرمان های انقلاب و شهدا را پای صندوق های اخذ رای به نمایش می گذارند.

انتخابات فرصتی برای آینده بهتر

شاهین یعقوبی یکی دیگر از رای اولی های استان گیلان است، او درباره ویژگی یک نامزد اصلح برای به دست گرفتن بالاترین سمت اجرایی کشور اظهار داشت: رئیس جمهوری باید مردمی، انقلابی و گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشد، اهل ریا، دروغ، تجملگرا و کاخ نشین نباشد.

این رای اولی مانند سایر همسالانش خواسته هایی از رئیس جمهوری دارد، او می گوید: از رییس جمهور آینده می خواهیم که اختلاف طبقاتی را تا حد امکان کاهش دهد و رفاه عمومی را برای مردم جامعه فراهم کند و اجازه ندهد افرادی هر چند اندک با اختلاس و دزدی به ملت ایران صدمه بزنند.

یعقوبی فراهم کردن بستر مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان را از مهمترین خواسته های خود از رئیس جمهوری عنوان کرد و افزود: نیاز نسل جوان مدیری جوان و کار آمد تراز انقلاب اسلامی است که بتواند نیازهای جامعه و مشکلات آن را به خوبی حل کند.

این رای اولی از اینکه برای اولین بار می تواند در انتخابات شرکت کند، خوشحال است و می گوید: از اینکه می توانم با انتخاب درست به انقلاب و کشورم برای رشد کمک کنم، خوشحال هستم.

او از همسالان خود خواست تا با هوشیاری اصلح ترین فرد را برای رئیس جمهوری آینده انتخاب کنند و ادامه داد: سربلندی امروز و فردای ایران اسلامی در گرو رای هوشیارانه و انتخاب اصلح است.

رای اولی‌های گیلان از رییس جمهور آینده چه می‌خواهند؟

فاطمه زهرا آزاد از دیگر رای اولی های گیلان است، او نیز همانند سایر همسالانش از اینکه برای اولین بار در انتخابات شرکت می کند، بسیار خوشحال است و برای حضور پرشور خود در ۲۸ خرداد لحظه شماری می کند.

او از رئیس جمهوری آینده می خواهد که به جوانان و علایق آنان توجه داشته و موقعیت های تحصیلی و شغلی را برای آنان فراهم کند تا آنان با خیالی آسوده به کسب علم و دانش بپردازند.

وی برخورداری از روحیه انقلابی و پیروی از رهبری را مهمترین ویژگی های نامزد اصلح عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به سخنان و توصیه های رهبری و مشورت با خانواده باید بهترین گزینه را برای رئیس جمهوری آینده انتخاب کنیم.

این رای اولی شرکت در انتخابات را نمادی از مردم سالاری و مهمترین مشارکت سیاسی مردم دانست و افزود: انتخابات فرصتی برای آینده ای بهتر است، بنابراین خواهیم آمد تا سرزمین ایران اسلامی با آرای ما جاودان تر از همیشه باقی بماند.

برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد، سه هزار و ۹۲ شعبه در سراسر گیلان پیش‌ بینی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ شعبه ثابت و مابقی سیار است، در این دوره از انتخابات شوراهای شهر و روستا در ۵۳ شهر با ۲۸۱ کرسی و ۲ هزار و ۱۷۲ روستا با ۶ هزار و ۶۹۴ کرسی برگزار می شود.

از بیستم خرداد ماه جاری برای تبلیغات شوراها و برای انتخابات ریاست جمهوری از هفتم تا بیست و ششم خرداد ماه زمان درنظر گرفته شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی ۲۸ خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌ شود، گیلان حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.