رتبه نخست سازمان حفاظت محیط زیست در درگاه ملی مجوز های کسب و کار
رتبه نخست سازمان حفاظت محیط زیست در درگاه ملی مجوز های کسب و کار
معین نیوز_سازمان حفاظت محیط زیست رتبه یک را در درگاه ملی مجوز های کسب و کار دریافت کرد.

به گزارش معین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، سرپرست مرکز برنامه، بودجه و فنآوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: در سامانه درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، سازمان حفاظت محیط زیست رتبه یک را در میان دستگاه های اجرایی کسب کرد.

وی گفت: از تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۶ تا ۱۴۰۲/۰۴/۱۵ در این سامانه برای سازمان حفاظت محیط زیست ۳۲۴ درخواست ثبت شد که ۷ مورد دردست بررسی و برای ۴۳ مورد مجوز صادر گردید و ۲۷۴ مورد انصراف و یا رد درخواست داشتیم .حسن کاوه خاطر نشان کرد: در شاخص پاسخگویی به موقع و درصد اتصال به سامانه، سازمان حفاظت محیط زیست امتیاز کامل و صد را نیز کسب کرد.

سرپرست مرکز برنامه، بودجه و فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ساختار جدید حسب نظر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خرداد ماه سال جاری با سازمان اداری و استخدامی کشور مکاتبه و مقرر شد مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی در سازمان حفاظت محیط زیست ایجاد شود.وی اعلام کرد: ۹ مجوز کسب و کار سازمان حفاظت محیط زیست از طریق درگاه ملی به صورت الکترونیکی صادر می شود که پس از تایید کاربرگ مجوزهای سازمان حفاظت محیط زیست و تعیین شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوزهای مربوطه، اتصال فنی درگاه تخصصی سازمان به درگاه ملی مجوزهای کشور برقرار گردیده و هم اکنون صدور مجوز و اخذ شناسه یکتای مجوز از درگاه ملی صورت می پذیرد.

کاوه خاطرنشان کرد: در همین راستا و به منطور تسریع در پاسخگویی به متقاضیان و ایجاد شفافیت، دوره آموزشی برای نمایندگان ادارات کل استانی برگزار و دستورالعمل نحوه اجرای کار به ادارات کل استانی ابلاغ گردیده است.

شایان ذکر است متقاضیان دریافت این ۹ مجوز پس از ورود به پایگاه اینترنتی mojavez.ir نسبت به تکمیل مدارک و مستندات براساس کاربرگ های تایید شده بر روی پایگاه مذکور اقدام کنند. پس از بررسی مدارک در درگاه تخصصی سازمان، نتیجه به صورت سیستمی در درگاه ملی مجوزهای کشور قابل رویت خواهد بود.

بر اساس این گزارش ۹ عنوان مجوز مصوب شده سازمان حفاظت محیط زیست به شرح ذیل است:۱. مجوز احداث کارگاه تاکسیدرمی۲. مجوز صدور گواهینامه آزمایشگاه معتمد۳. مجوز تاسیس موزه و نمایشگاه تاریخ طبیعی۴. مجوز تاسیس تکثیر و پرورش پستاندارن و پرندگان وحشی در اسارت۵. پروانه بهره برداری، تکثیر و پرورش پستانداران و پرندگان وحشی در اسارت۶. مجوز احداث مراکز تکثیر و پرورش خزندگان و دوزیستان۷. پروانه بهره برداری از مراکز تکثیر و پرورش خزندگان و دوزیستان۸.موافقت اصولی احداث شکارگاه خصوصی پستانداران/پرندگان۹.پروانه بهره برداری از شکارگاه خصوصی پستانداران/پرندگان