رشد ۱۷۶ درصدی فروش تولیدات صنایع چوب و کاغذ چوکای گیلان
رشد ۱۷۶ درصدی فروش تولیدات صنایع چوب و کاغذ چوکای گیلان
معین نیوز_مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران چوکای رضوانشهر استان گیلان گفت: این مجموعه عظیم صنعتی با ۱۷۶ درصد رشد در زمینه فروش محصول، از شرایط ضرردهی خارج شد و تا پایان سال ۹۹ به وضعیت سودآوری خالص رسید.

ایرج زمانی فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ایرنا با ارائه رشد آمارهای تولیدی این مجموعه عظیم صنعتی و تولیدی اظهار داشت: بر اساس گزارش های منتشر شده حسابرسی شستا ، شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران(چوکای رضوانشهر) توانست با رشد ۵۰ درصدی تولید و ثبت رکورد تولید بیش از چهار هزار تن در ماه، پس از پنج سال به سود ناخالص دست یابد.

وی در خصوص سایر فعالیت های این صنایع عظیم در سطح گیلان افزود: همچنین تولید کود آلی هوموس و ورود این شرکت به صنعت سبز برای اولین بار و  پرداخت بدهی های سنواتی گذشته و بازسازی و نوسازی کارخانه تولید نئوپان اسالم از دیگر دستاوردهای کلیدی این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ بوده است.

مدیر عامل چوکای رضوانشهر افزود: لازم بذکر است این شرکت توانست با توجه به میزان شاخص رشد نسبت به سال قبل ۶۱ درصد زیان خالص خود را نیز کاهش دهد.

زمانی فرد در پایان خواستار حمایت همه جانبه مردم و مسئولان در سطح استانی و ملی از این مجموعه عظیم اقتصادی و تولیدی شد و تصریح کرد: برای ادامه فعالیت و رفع موانع تولید در چوکا، باید تدبیری جهت تامین چوب مورد نیاز این کارخانه اندیشیده شود و در طرح تفصیلی چوکا  مکلف هستیم اگر درختی از جنگل قطع کردیم به ازای آن دو اصله نهال بکاریم.

صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) در شهرستان رضوانشهر سال ۱۳۵۲ طراحی و در سال ۱۳۵۷ به بهره برداری رسید که ۴۰۰ هزار هکتار از جنگل های گیلان با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار متر مکعب چوب، حوزه تأمین چوب و منابع اولیه این کارخانه با هدف تولید ۱۵۰ هزارتن کاغذ در سال است.