رشد ۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین
رشد ۲۷ درصدی پرداخت زکات در استان قزوین
معین نیوز_مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: امسال پرداخت زکات نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ارسالی خبرنگار معین از قزوین،ناصر ظاهری در این باره اظهارداشت: براساس برنامه پیش بینی شده توسط این نهاد بیش از ۴۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات برای استان قزوین تعیین شده بود که با تلاش‌ انجام شده تا ۱۵ اسفند ماه بیش از ۴۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده است. مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: این میزان زکات جمع آوری شده از برنامه پیش بینی شده سال قبل حدود ۲۷ درصد بیشتر است.

ظاهری افزود: ۲۹ درصد از زکات جمع آوری شده معادل ۱۴ میلیارد تومان را زکات واجب، حدود ۱۸ میلیارد تومان را زکات مستحبی و بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان را زکات فطریه و کفارات تشکیل می‌دهد. وی گفت: بیش از ۴۱ میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده برای امور محرومان در زمینه امور معیشتی، مسکن محرومان، لوازم ضروری زندگی هزینه شده و مابقی هم در زمینه اجرای پروژه‌های عام المنفعه هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان یادآورشد: در مجموع ۸۴ درصد از زکات برای امور محرومان و ۱۶ درصد هم برای امور عمرانی هزینه شده است. ظاهری بیان کرد: امیدواریم جمع آوری زکات فطریه در سال جاری همانند سال‌های گذشته زیرنظرشورای زکات و صندوق‌ها ممهور به آرم این شورا باشد تا در اسرع وقت به دست نیازمندان واقعی برسد.