رضایی: نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه می اندازیم
رضایی: نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان را راه می اندازیم
معین نیوز_نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: راه اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان مهمترین کاری است که در دولت اقدام و تحول راه می اندازیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضایی میرقائد عصر روز جمعه در گفت و گوی استانی با مردم گیلان از شبکه باران اظهار داشت: در اجرای نهضت بزرگ خانه سازی ایرانیان هر فردی با ۱۰ درصد صاحب خانه می شود، ۹۰ درصد را دولت به متقاضی وام داده و سود را هم دولت پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه هزینه هر مترمربع ساختمان ۳.۵ تا پنج میلیون تومان است، گفت: یک منزل ۸۰ متری حداقل ۳۲۰ میلیون تومان هزینه دارد، هر فردی با ۱۰ درصد این هزینه یعنی ۳۰ میلیون تومان می تواند، خانه دار شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: وثیقه و ضامن برای دریافت وام هم لازم نیست، همان خانه ای که قرار است ساخته شود در وثیقه بانک می ماند یعنی همان سندی که برای مردم است تا پایان پرداخت وام در اختیار بانک می ماند.

رضایی با بیان اینکه خانه سازان را در بازار سرمایه برده تا از این طریق نقدینگی برای ساختن منزل و فروش به مردم را جذب کنند، اضافه کرد: اگر نهضت مسکن راه بیندازیم ۳۰۰ صنعت پشت سر آن شامل در و پنجره سازی، موزایک و غیره راه می افتد.

وی در ادامه با تشریح ایران بزرگ به اقلیم های متنوع ، پوشش گیاهی و چهار فصل آن اشاره و اظهار داشت: ایران سرزمین اقوام، قبلیه ها و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه های جوشان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هنر امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام همه ایرانی ها را دور هم جمع کرد، انسجام بزرگی به وجود آورد و ما دوباره با یکی شدن بلند شدیم، روی قامت خود ایستادیم.

رضایی افزود: اما متاسفانه سیاست های نادرست دولت ها در دو سه دهه اخیر باعت شد که توانایی عظیم و قامت بلند ایران خم شود و در مقابل مشکلات احساس ناتوانی و بعضا ناامیدی کنند.

وی با بیان اینکه ما دوباره می خواهیم قیام کنیم و حرکتی نو با دولت جدید آغاز کنیم، خاطر نشان کرد: امام بزرگوار ما در انقلاب اسلامی، اقوام و همه استان ها را دور هم جمع کرد یک اتفاق بزرگ صورت گرفت، انقلاب اسلامی به پیروزی رسدی نه غرب نه شرق هیچ کدام نتوانستند در مقابل ملت ایران بایستند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای بار دوم امام راحل همه استان ها و اقوام را دور هم جمع کرد و یک جنگ تحمیلی که پنج استان ایران اشغال شده بود و بیش از ۴۰ و ۵۰ کشور پشت سر صدام ایستاده بود همه آنها را به زباله دان تاریخ فرستاد.

رضایی افزود: آیا نمی توانیم یک بار دیگر همه استان ها و اقوام دور هم جمع شویم و دوباره حرکت سومی را آغاز کنیم، حتما امکان پذیر است. با وجود رهبر فرزانه ای که داریم و با وجود جوانان غیرتمندی که در دل شما هموطنان است، چرا نتوانیم برای بار سوم قیام کنیم.

وی گفت: قیام فرهنگی اقتصادی، شکستین محاصره اقتصادی ، پیشرفت های بزرگ، قیام برای زندگی های بهتر، قیام برای تشکیل دولت وحدت ملی و قیام برای اینکه همه ایرانی ها، ایرانی هستند و شهروند درجه یک و دو در قاموس نظام جمهوری اسلامی وجود ندارد.

شما هموطنان سرنوست صندوق ها را تعیین می کنید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه اینطور نیست که از قبل انتخابات مهندسی شده باشد و فردی بیرون بیاید، خاطر نشان کرد: شما سرنوست صندوق ها را تعیین می کنید و خواهید گفت که اراده اصلی دست شما است.

رضایی بیان کرد: آری ما دوباره می خواهیم آغاز کنیم، قیام سوم، قیام برای زندگی بهتر، بهزیستی ، کشاورزان، بازنشستگان، کارگران، برای زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان روی زمین یعنی ایرانیان و قیام برای پیشرفت ایران و دستیابی به قله های بلند، همانطور که در انقلاب و دفاع مقدس ما چنین کاری کردیم، اما شرطی دارد و آن این است که همه با هم حرکت کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ایران برای همه، زندگی، قدرت و ثرورت برای همه و ما این کار را با تکیه با حمایت های شما انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه ما دوباره اقدام و استان ها را به میدان می آوریم، خاطر نشان کرد: ما ماطق اقتصادی درست می کنیم، به استان ها اختیارات و مسئولیت می دهیم، یعنی اگر در یک استانی مردم سپرده هایشان را در بانک ها گذاشتند این سپرده ها در همان استان سرمایه گذاری شود، نه اینکه در هر استانی ۴۰ درصد سپرده گذاری مردم به تهران رود و از اینجا به ارز تدبیل و خارج شود ما این را برعکس خواهیم کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: قرار نیست که تهران استان ها را استثمار و خارج از ایران، تهران را استثمار کند، ما با این استثمار نو که نیروهای انسانی و ثروت های مردم از استان ها به تهران می آید و از تهران به خارج ، پایان می دهیم.

وی با بیان اینکه دولت اقدام و تحول ما، دولت پایان دادن به وعده های بی پشتوانه است، اضافه کرد: زمان شعار تمام شده، زمان اقدام و برنامه است برای هر استانی برنامه خاص با کمک مردمان همان استان تنظیم شده است.

رضایی اظهار داشت: هیچ استانی نیست که نسخه خاص آن استان نوشته نشده باشد، نسخه واحد نوشتن در تهران برای همه استان ها به معنی نادیده گرفتن قابلیت ها، استعدادها و ظرفیت های مردم هر استان است.

وی بیان کرد: در دولت اقدام و تحول متناسب با استعدادها، قابلیت ها و توانایی های هر استان نسخه پیشرفت و بهرود زندگی در هر استان را تهیه کرده ایم و اجرا می کنیم ضمن اینکه یارانه ۴۵۰ هزار تومانی برای همه استان ها است.

اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری در زمینه اقتصاد را به استان ها می دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه هر استانی نسخه خودش می خواهد ، گفت: اختیارات تصمیم سازی و تصمیم گیری در زمینه اقتصاد را به همان استان می دهیم، یعنی مناطق اقتصادی و قطب های اقتصادی به وجود می آوریم.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیاری از استان های کشور ما با کشورهای همسایه برای تجارت افزود: بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر از استان های ماست،سرزمین ۲۵ کشور اروپایی در سرزمین ما جا می گیرد، ایران خیلی بزرگ است، مشروط بر اینکه همه استان ها و اقوام همانطوری در انقلاب و دفاع مقدس به صحنه آمدند، این بار در دولت اقدام و تحول همه مردم را به صحنه می آوریم و تمام ایران به کارگاه های بزرگ اقتصادی تبدیل خواهد شد.

رضایی میرقائد ادامه داد: اما مشروط به اینکه جوانان ما نشاط داشته باشند، از ظرفیت همه بانوان استفاده کنیم، شور و نشاط را در کشور به وجود آوریم، آزادی های اجتماعی را در چارچوب قانون ایجاد کنیم، مرتب به جوانان گیر ندهیم، اجازه فعالیت دهیم، آموزش دهیم و توانایی ها و مهارت های آنان را ارتقاء دهیم.

وی اضافه کرد: دولت ما این تجربه را دارد که چگونه از جوانان ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ساله و از اقوام ایران می توان دور هم جمع کرد و کارهای بزرگی مانند آزاد سازی خرمشهر را انجام داد،  یک بار دیکر دولت ما می خواهد چنین وحدت ملی را در ایران به وجود آورد، چپ و راست کردن ، این قوم و آن قوم کردن، پارتی بازی ها و بی عدالتی ها همه باید کنار برود و ما این کار را خواهیم کرد.

رضایی اظهار داشت: آیا بیرون کردن فقر، گرانی، بیکاری، تبعیض، اهمیت و ارزش آن کمتر از بیرون کردن سربازان صدام حسین است، اگر این هم مقدس است و تجربه شده، به لطف خدا دولت اقدام و تحول یک بار دیگر با کمک مردم، فضل خداوند،حمایت های بیکران حضرت ولی عصر و سایست های داعیانه رهبر انقلاب این کار را خواهیم کرد.

استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان تعیین می کنیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استانداران دولت اقدام و تحول را از مردم همان استان انتخاب می کنیم. کدام استانی است که مردان و زنان بزرگی نداشته باشد، سرزمین ایران در هر استان و قومش مردان بزرگی هستند که متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای انتخاب استانداران پارتی بازی نمی کنیم، خاطر نشان کرد: برای استانداران ۱۰ نفر کاندید می شوند، در جمع نخبگان مسایل را مطرح می کنند، نمره بندی شده و دو سه نفر از میان آن ۱۰ نفر به دولت پیشهاد می شود و یک بار دیگر ارزیابی و یک نفر را انتخاب و دو نفر دیگر را معاونان وی قرار می دهیم.

رضایی میرقائد در ادامه به سایر برنامه های خود اشاره کرد و افزود: توجه ما در دولت اقدام و تحول توجه به قشرهای آسیب پذیر است، کشاورزان ، معلمان، کارکران دولت، علاوه بر یارانه، شکل گیری اشتغال و تولید با حمایت دولت مرکزی در استان ها برای ایجاد اشتغالزایی مورد توجه است.

وی با بیان اینکه مسئله خانه داری برای ما بسیار مهم است، اضافه کرد: حقوق خانه دارای را رعایت می کنم، به همه زنان خانه دارای که ۶ ماه آموزش ببینند “سه ماه آموز ش فرزندداری و سه ماه سلامت و بهداشت” و دارای دو فرزند بیشتر باشند حقوق می پردازیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مسئله ارتقای کرامت انسانی را از داخل خانه آغاز می کنیم، مسئله کسب و کارهای خانگی را در داخل خانه ها توسعه می دهیم، شهرهای شمال را اقتصادی خواهیم کرد و سعی می کنیم که رونق اقتصادی از پایین به بالا بکشد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد برگزار می شود.