رفع مشکلات دارویی گیلانی‌ها استاندار را به داروخانه‌ها کشاند
رفع مشکلات دارویی گیلانی‌ها استاندار را به داروخانه‌ها کشاند
معین نیوز_معضلات دارویی از قبیل کمبود و افزایش جهشی قیمت داروها مدتی است که رنج بیماران را مضاعف کرده است؛ مسئله‌ای که نه تنها بارها با تذکر استاندار مواجه شد، بلکه امروز سه شنبه بازدید سرزده وی را از داروخانه‌های سطح استان به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، شایعات کمبود دارو، توزیع نامناسب داروهای مورد نیاز بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کووید۱۹ و مشکلاتی از این دست ماههای اخیر بارها تذکر نماینده عالی دولت در گیلان به مسئولان بهداشتی و درمانی استان را در پی داشت.

اسدالله عباسی استاندار گیلان در جلسات متعدد استانداری به خصوص ستاد استانی مقابل با ویروس کرونا بر توضیح مناسب دارو تاکید کرد و با اشاره به فقدان مشکل خاص در تامین سهمیه داروی استان از متولیان امر نظارت بیشتر و همچنین حل مشکلات را خواستار شد.

عباسی همچنین در جلسه هفته گذشته ستاد کرونا مقوله دارو را همچون نان دارای اهمیت دانست و افزود: باید ضمن نظارت جدی بر توزیع عادلانه ، بر قیمت آن نیز نظارت شود.

اما استاندار گیلان تنها به گزارش ها بسنده کرد و خود ظهر (یکشنبه) با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل بیمه سلامت استان و معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به صورت سرزده از برخی داروخانه های سطح شهر رشت بازدید کرد.

تاکید استاندار گیلان بر توزیع مناسب دارو در تمامی داروخانه ها

استاندار گیلان صبح امروز یکشنبه در جریان این بازدیدها ضمن گفت و گو با مسئولان فنی و متصدیان داروخانه های سطح استان، با مراجعه کنندگان نیز گفت وگو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

وی بر ضرورت توزیع مناسب داروها در تمامی داروخانه‌های استان در جهت دسترسی آسان مردم به دارو تاکید کرد و افزود: بازدید میدانی و بررسی نزدیک مسائل و مشکلات در حوزه های مختلف در دستور کار است و در بخش مشکلات داروخانه ها هم گزارش هایی واصل شده بود که شخصا از تعدادی از داروخانه ها بازدید کردم.

عباسی افزود: کمبود اقلامی از داروها در داروخانه ها، تمرکز برخی داروها در تعدادی از داروخانه ، نحوه پوشش بیمه ای بویژه بیمه تکمیلی، قیمت و چگونگی توزیع داروها و نیز مشکلات سیستم های داخلی الکترونیکی داروخانه ها از جمله مواردی بود که مردم و متصدیان امر، بیان داشتند.

نماینده عالی دولت در گیلان ضمن تاکید بر اینکه نباید توزیع داروها در یک داروخانه متمرکز شود، گفت: لازم است دارو در داروخانه های مختلف مرکز  و شهرستان‌های  استان به خوبی توزیع شود تا مردم دسترسی راحتی داشته باشند و از این جهت مشکلی برای مراجعه کنندگان و بیماران نداشته باشیم.

وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع، جلسه ای عصر امروز با حضور متولیان امر در استانداری ، برگزار و درباره قیمت و نحوه توزیع دارو، چگونگی خدمات دهی بیمه ها و بیمه تکمیلی و رفع مشکلات سیستم الکترونیکی داروخانه ها تصمیم گیری می شود.