رقابتهای کشتی ساحلی در منطقه آزاد انزلی آغاز شد
رقابتهای کشتی ساحلی در منطقه آزاد انزلی آغاز شد
معین نیوز_منطقه آزاد انزلی از پنجم تیر ماه میزبان ورزشکاران ۲۴ تیم از استان های مختلف در مسابقات کشتی ساحلی کشور است.

به گزارش ایرنا ، این ورزشکاران روزهای پنجم و ششم تیرماه در مجموعه ورزش های ساحلی زنده یاد سیروس قایقران در نوبتهای صبح و عصر در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با هم به رقابت می پردازند .

در رده های سنی نوجوانان ۷۸ ورزشکار در قالب ۲۴ تیم و رده سنی جوانان ۹۷ ورزشکار در ۲۷ تیم از ۲۱ استان کشور حضور دارند.

سرمربی تیم ملی کشتی ساحلی به منظور شناسایی نفرات برتر در این رقابت ها حضور داشته و کشتی گیران ساحلی را مورد بررسی قرار میدهد.

استان های گیلان و تهران و توابع هرکدام دو تیم الف و ب خود را به این مسابقات اعزام کرده اند و یک تیم نیز بصورت آزاد حضور دارد.

پذیرش ورزشکاران تیم بزرگسلان عصر فردا انجام می شود و تاکنون ۲۳ تیم آمادگی خود را برای شرکت در این رده سنی اعلام کرده اند.

تاکنون از استان گیلان هشت ورزشکار در رده سنی نوجوانان و هفت ورزشکار در رده سنی جوانان در این مسابقات حضور دارند.

نیما صادقی از مازندران داور المپیکی s۱ ، بهروز زاده هندیجانی از خوزستان داور ژوری و غلامرضا طاهرخانی از قزوین ، رضا علی اصغری و افشین رادمرد از گیلان و غلامرضا بهارلو از چهار محال بختیاری داوران درجه ۱ و محمد رضا مستجیری از البرز ، ابوالفضل سبزعلی ، مسعود امجدی و غلامرضا محمد بیگی از تهران و علی خالق زاده از خراسان رضوی داوران درجه ۲ و بهروز ایلبیگی از چهارمحال بختیاری ، نادر باریسی از اردبیل ، محمد باقر طباطبایی از خراسان رضوی ، خلیل رضا پور از گیلان ، آتش پیکر از مازندران و سعید عباسی و خلیل احمدی از تهران داوران درجه ۳، قضاوت این مسابقات را برعهده دارند.

مجموعه ورزش های ساحلی سیروس قایقران منطقه آزاد انزلی با گنجایش ۱۵۰۰ تماشاگر بزرگترین و مجهزترین مجموعه ساحلی از نوع خود در ایران است. این مجموعه ورزشی سال ۱۳۹۶ رسما مورد بهره برداری قرار گرفت .

ساختمان این مجموعه ورزشی که با استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال طراحی و ساخته شده دارای بخش های مختلفی همچون اتاق رختکن بازیکنان و مربیان، اتاق ماساژ، اتاق داوران، جایگاه مهمانان ویژه، اتاق خبرنگاران، اتاق کمک های اولیه، آزمایش دوپینگ، تابلوی نمایش امتیاز، سیستم نور استاندارد و سرویس های بهداشتی در فضایی به مساحت ۴۴۶ متر می باشد و بهره مندی از منظر دریای خزر، تفکیک مسیرهای ورودی ورزشکاران و تماشاگران از دیگر مزیت های این مجموعه ورزشی است.

این مجموعه ورزشی به یکی از کانون های ورزش های ساحلی ایران تبدیل و تاکنون در این مجموعه مسابقات فوتبال، والیبال، کشتی، هندبال، ورزشهای رزمی و قویترین مردان در سطوح استانی و قهرمانی کشور برگزار شده است.