رقابت ۹۳۰ نفر در آزمون ادواری فرهنگ و هنر گیلان
رقابت ۹۳۰ نفر در آزمون ادواری فرهنگ و هنر گیلان
معین نیوز_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : ۹۳۰ نفر در نخستین آزمون جامع مراکز مهارت آموزی و سی و ششمین آزمون ادواری رشته های کار و دانش فرهنگی و هنری استان که با حضور هنرجویان آغاز شده است ، شرکت کردند.

رضا ثقتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آزمون در رشته های سفالگری ،معرق کاری ،چهره سازی، دستیاری طراحی لباس ،عکاسی دیجیتال، نگار گری ،تصویر سازی و جلوه های ویژه رایانه ای، آئینه کاری ، نوازندگی  و خوانندگی جهانی و ایرانی در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه هنر به لحاظ محتوا ،کیفیت و کمیت در همه شاخه های آن نیازمند تلاش و تقویت است ، بی انگیزگی در این حوزه را تهدیدی برای جامعه توصیف کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه هنر برای همه است ،گفت:همه مردم از هر طبقه و با هر سلیقه‌ای باید از فضای هنری بهره مند شوند و شرایط بگونه ای باشد که همه هنرمندان و فعالان فرهنگی این فضا را متعلق به خود بدانند.

ثقتی با تأکید بر جوان گرایی و بهره گیری از توانمندی و ظرفیت‌های جوانان در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری، اظهار داشت: نادیده گرفتن جوانان به قطع زمینه فرسودگی هنر را ایجاد می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آزمون ادواری فرهنگ و هنر گیلان تا پانزدهم دی ماه در مراکز مهارت آموزی منتخب استان ادامه دارد گفت: بخش نظری آزمون ادواری در روزهای ۱۹ و ۲۱ دی ماه بصورت حضوری و آنلاین در هنرستان هنرهای زیبای زینبیه و بخش نظری آزمون جامع به شکل آنلاین در روزهای ۲۳ و ۲۴ دی ماه برگزار خواهد شد.

۹۳٠ نفر شامل ۷۳ زن و ۶۷۷ مرد در نخستین آزمون جامع مراکز مهارت آموزی و سی و ششمین آزمون ادواری رشته های کار و دانش فرهنگی و هنری گیلان شرکت کردند.