رودخانه‌ای تا انتخابات !
رودخانه‌ای تا انتخابات !
معین نیوز_یونس رنجکش/این روزها با جاری شدن رحمت شورای نگهبان شاهد تایید صلاحیت های یکی پس از دیگری از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که با تشخیص و احساس تکلیف پای به میدان رقابت ها و شکوه انتخابات گذاشتند!...

این روزها با جاری شدن رحمت شورای نگهبان شاهد تایید صلاحیت های یکی پس از دیگری از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم که با تشخیص و احساس تکلیف پای به میدان رقابت ها و شکوه انتخابات گذاشتند!

این رودخانه جاری تایید صلاحیت ها  که هر روز بر جوشش آماری آن افزوده می شود در حالی است که در این سالها با نگاه محدودنگرانه بخشی از طیف های تاثیر گذار بر روند فضای سیاسی کشور کمتر شاهد ابن حجم تاییدها آنهم برای حتی عده ای که پیش از ابن صلاحیت حضور در این ماراتن را نداشتند و در صف نوبت این اقبال ایستاده بودند!

اگرچه این رویکرد در فضای یخ زده رقابت های سیاسی پای صندوق های رای را باید به فال نیک گرفت اما انچه در این شرایط حائز اهمیت است دیرهنگامی برای ایجاد انگیزه عمومی در مشارکت های انتخاباتی است.

حضور چهره ها و افراد مختلف با سلیقه های متنوع در رقابت های سیاسی انتخابات پیش رو هر چند گامی موثر و لازم برای مشارکت جویی های عمومی در مسیر بهره مندی از حق انتخاب انان است اما کافی برای یک حضور معنا دار نیست و نیازمند شرایط دیگر بویژه امید به آینده و تغییر فضای اقتصادی و رفاه  جامعه و به کار گیری سیاست های منطقی در حوزه حکمرانی جامعه است.

امروز مردم انتظار دارند همانگونه که اراده ای خواستار گشایش فضای رقابتی هر چند حداقلی برای اتتخابات مجلس دوازدهم بوده است همان اراده قادر به تغییر وضع موجود و تولید امید برای بردای بهتر مردمان این سرزمین خواهد بود.

بطور یقین هنوز برای تغییر مسیر و ریل گذاری در حرکت های اصلاحی و اعتماد سازی های عمومی فرصت هست و درنگ جایز نیست!