روند رو به رشد ملوان در لیگ برتر
روند رو به رشد ملوان در لیگ برتر
معین نیوز_رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی چهار هفته پیگیری شد که تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در جریان این مسابقات روند رو به رشدی داشت.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته اول این مسابقات در یک دیدار خانگی مغلوب تیم ذوب آهن اصفهان شد تا رقابتهای لیگ برتر را با شکست آغاز کند اما این تیم در ادامه لیگ بازیهای قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشت.

ملوانان در هفته دوم در ورزشگاه آزادی تهران رو در روی استقلال قرار گرفتند که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف شدند اما نماینده گیلان در این دیدار بازی بسیار قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت چنانکه حتی می توانست در ورزشگاه آزادی برابر استقلال به برتری دست یابد اما در نهایت در این بازی نیز مغلوب شد.

اما اوج کار تیم فوتبال ملوان بندرانزلی، بازی خانگی این تیم در هفته سوم مقابل تیم فولاد اهواز بود که ملوانان موفق شدند در یک بازی هجومی و پرگل با نتیجه چهار بر صفر حریف خود را شکست دهند تا اولین پیروزی در رقابتهای لیگ برتر را با یک برد پرگل جشن بگیرند.

تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر نیز در سیرجان رو در روی تیم قدرتمند گل‌گهر قرار گرفت و با ارایه یک بازی منطقی مقابل این حریف به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

ملوانان در این دیدار نیز خوب ظاهر شدند و حتی از میزبان خود جلو افتادند اما در نهایت گل مساوی را دریافت کردند تا با این تساوی دست خالی به بندرانزلی بازنگردند و اولین تساوی خود را در رقابتهای فصل جاری لیگ برتر برابر تیم گل‌گهر کسب کنند.

رشد ملوان در بخش فنی

یک کارشناس باسابقه فوتبال گیلان و کشور در خصوص نتایج تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در رقابتهای فصل جاری لیگ برتر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اقدامات مدیریت باشگاه ملوان بندرانزلی در خصوص به خدمت گرفتن مهدی تارتار به عنوان سرمربی، انتظار می رودکه این تیم از لحاظ فنی پیشرفت خوبی داشته باشد.

مجید جهانپور افزود: تارتار توانمندی خوبی دارد و از لحاظ فنی و تجربه نیز مناسب است و انتظار داریم که این تجربه و مسایل فنی را به تیم ملوان به درستی تزریق کند که تاکنون نیز شاهد آن هستیم.

مربی اسبق تیمهای ملی فوتبال و فوتسال به بازیهای ملوان در لیگ برتر اشاره کرد و ادامه داد: به جز دیدار اول ملوان مقابل تیم ذوب آهن که منجربه شکست این تیم شد، این تیم در سایر بازیهای خوب ظاهر شد و نتایج مناسبی نیز کسب کرد.

وی اضافه کرد: به خصوص بازی ملوان با فولاد اهواز بسیار جالب بود و حضور هواداران و نیز بانوان در ورزشگاه انرژی مضاعفی در تیم ملوان ایجاد شد و این تیم از این فرصت استفاده کرد و نتیجه جالب توجهی رقم زد.

وی که سالها تیمهای گیلانی را در لیگهای مختلف هدایت می کرد، بیان کرد: بازی با گل‌گهر نیز بسیار خوب بود و ملوانان در این بازی نیز پرتوان ظاهر شده و حتی می توانستند پیروز از میدان خارج شوند اما در نهایت به نتیجه مساوی دست یافتند که کسب این نتیجه در سیرجان و آن هم مقابل تیم گل گهر خوب است.

جهانپور خاطرنشان کرد: به هر حال آن چیزی که از ملوان در این چهار هفته مشاهده کردیم، آنکه نکات فنی نقطه قوت این تیم محسوب می شود چون شاهدیم که در دوندگی و جنگندگی ملوانان رشد قابل قبولی نسبت به فصل گذشته دارند.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: همچنین سرعت بازی ملوان نیز افزایش خوبی یافته و این امر باعث می شود تا کادرفنی بتواند تاکتیک‌های مختلفی را در بازیها اجرا کند و فقط وابسته به یک تاکتیک نباشد.

نیمکت ذخیره قدرتمند نیاز ملوان

وی اظهار کرد: البته نکته مهم این است که تیم فوتبال ملوان در طول فصل اینگونه ظاهر شود. پایان بردن فصل با موفقیت مستلزم داشتن نیمکت قدرتمند است و باید ملوانان چند بازیکن پرتوان دیگر را هم جذب کنند.

وی افزود: به طور حتم کادرفنی به خوبی به شرایط لیگ برتر واقف است و به همین دلیل با توجه به آسیب دیدگی و محرومیت‌های احتمالی و همچنین مدت زمان برگزاری رقابتهای لیگ برتر، این تیم باید نیمکت ذخیره قدرتمندی داشته باشد.

جهانپور ادامه داد: حضور بازیکنان خوب و مطرح در نیمکت ذخیره باعث می شود تا بازیکنان اصلی با تمام توان خود در بازیها حضور یافته و از سوی دیگر در صورت نیاز، بازیکنان خوبی وارد میدان شوند تا در هر پست حداقل ۲ بازیکن خوب و توانمند حضور داشته باشند.

این کارشناس فوتبال به نقطه ضعف ملوان نیز اشاره و بیان کرد: در دیدار مقابل گل گهر شاهد بودیم که ملوانان بیش از حد به حریف اجازه دادند که به محوطه جریمه آنان نزدیک شوند و پاس های زیادی نیز در نیمه زمین ملوان توسط بازیکنان حریف رد و بدل شد.

وی اضافه کرد: به طور حتم حضور بازیکنان حریف در منطقه جریمه بسیار خطرناک است و روی یک اشتباه، گل به ثمر می رسد و ملوان نباید اجازه دهند که تیم حریف اینقدر به محوطه جریمه آنان نزدیک شده و صاحب موقعیت شود.

مشکل مالی دغدغه اصلی

وی مشکل مالی را دغدغه اصلی تیم ملوان عنوان و خاطرنشان کرد: البته هنگامی که در یک بازی خارج از خانه از حریف جلو هستی، عقب نشینی و حالت تدافعی امری طبیعی است اما نباید به تیم حریف اجازه داد تا موقعیتهای زیادی را به وجود بیارود و به طور حتم با تمرینات بیشتر این نقیصه نیز برطرف می‌شود اما مشکل اصلی تیم ملوان و همچنین سایر تیمهای گیلانی، مسایل مالی است.

جهانپور گفت: اگر تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول فصل دغدغه مالی نداشته باشد، کادرفنی و بازیکنان با خیالی آسوده تر به کار خود ادامه خواهند داد و اگر ملوان مشکل مالی نداشته باشد، پیش بینی این است که این تیم در پایان فصل در نیمه جدول حضور داشته باشد.

وی افزود: البته این امر منوط به این است که این تیم دغدغه مالی نداشته باشد و از سوی دیگر مسئولان باشگاه چند بازیکن خوب دیگر هم جذب کنند. انتظار است که حمایت از ملوان استمرار یابد تا در نهایت امسال بتواند نتایج بسیار خوبی در لیگ برتر کسب کند.

این کارشناس فوتبال ابراز امیدواری کرد که مسئولان از همه تیمهای گیلانی حمایت کنند و از ملوان به دلیل حضور در رقابتهایی لیگ برتر ویژه‌تر چون این حمایتها باعث می شود تا خون تازه ای در رگهای تیمهای فوتبال گیلان دمیده شود.

جهانپور در خاتمه بیان کرد: به هرحال تیم ملوان گرچه در هفته اول در یک بازی خانگی مغلوب حریفش شد اما در ادامه و در سه بازی بعدی نشان داد که از لحاظ فنی رشد خوبی داشته و انتظار داریم که روند رو به رشد ملوان همچنان ادامه یابد.

با توجه به نظر این کارشناس فوتبال، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با حمایت و جذب چند بازیکن می تواند نتایج مناسبی را در رقابتهای فصل جاری لیگ برتر کسب کرده و در نهایت نیز جایگاه مناسبی را تصاحب کند.

هم اینک تا پایان هفه چهارم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور که با حضور ۱۶ تیم پیگیری می شود، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با یک پیروزی، یک تساوی و ۲ شکست، با کسب چهار امتیاز در رتبه دهم جدول رده بندی قرار دارد.