ریز علی فداکاری که نیست!
ریز علی فداکاری که نیست!
معین نیوز_یونس رنجکش/نطق چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس یازدهم در انتقاد از دولت و رییس جمهور آنچنان آتشین بود که در فضای مجازی بسیار دست به دست چرخید و به دلیل بی‌سابقه بودن این نوع سخنان در چنین مجلسی که ادعای یکدستی در آن موج می‌زند ، تحسین منتقدان را هم در این جسوری در بر‌داشت!...

نطق چندی پیش یکی از نمایندگان مجلس یازدهم در انتقاد از دولت و رییس جمهور آنچنان آتشین بود که در فضای مجازی بسیار دست به دست چرخید و به دلیل بی‌سابقه بودن این نوع سخنان در چنین مجلسی که ادعای یکدستی در آن موج می‌زند ، تحسین منتقدان را هم در این جسوری در بر‌داشت!

هرچند که این نماینده در نطق خود از واهمه و دلهره‌های پسا سخنان انتقادی‌اش نیز به دلیل پرونده‌سازی‌های احتمالی لب به سخن گشود، اما باید دید که عاقبتش به کدام خیر ختم خواهد شد؟

در نطق این نماینده نامی هم از ریز علی داستان کتاب فارسی دوران دبستانمان به میان امد، همان روستایی باوجدان و نوعدوستی  که در میانه سوز و سرما با درآوردن تنها تن پوشش و آتش به اختیار شدن در شعله‌ور کردن آن در میانه کوه و سنگ با شجاعت و از خودگذشتگی به نبرد با شتاب قطار سرنوشتی در‌آمد و مسیر پرشتاب آن را سد کرد تا با هوشیار سازی راننده این لکوموتیو که شاید هم  خواب آلود بود جان مسافران را حیاتی دوباره داد.

حالا این نماینده شرایط امروز کشور بویژه نابسامانی اقتصادی از شتاب گرانی، رکود ، تورم و سایر بلایا را به آن واقعه گره زده است و خواستار نقش‌آفرینی ریز علی دیگری برای گرفتن شتاب مدیریت رو به سقوط کشور در مسیر پرتگاه جامعه و بیدار کردن لکو موتیر رانان شد!

اما در چنین سوزی و سوداگری‌هایی که در این سرما حال عده‌ای منفعت‌جو را به سر خوشی می‌کشاند و در بی‌خیال بودن سرنوشت کشور و ملت بسر می برند  باید دید ریزعلی‌هایی مانده‌اند!