زائران گیلانی برای سفر هوایی اربعین از تهران اعزام می شوند
زائران گیلانی برای سفر هوایی اربعین از تهران اعزام می شوند
معین نیوز_پرواز زائران گیلانی برای سفر هوایی اربعین از فرودگاه سردار جنگل رشت انجام نمی شود و زائران استان از تهران اعزام خواهند شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرودگاه گیلان به ایرنا، در پی تماس های مکرر زائران گیلانی برای سفر به کربلای معلی در اربعین حسینی از فرودگاه سردار جنگل رشت اعلام شد: به رغم پیگیری های متعدد و مذاکرات مسئولان ستاد اعزام زائران در استان گیلان با مدیران شرکت های هواپیمایی برای برقراری پرواز عتبات از فرودگاه سردار جنگل رشت، این پرواز از فرودگاه گیلان انجام نخواهد شد.

در این گزارش آمده است:  با توجه به محدودیت اعلام شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای فروش بلیت تا سقف پنج میلیون تومان،لذا تاکنون هیچ شرکت هواپیمایی حاضر به برقراری پرواز در مسیر یادشده از رشت نشده است.

در این گزارش آمده است:شروط صدور بلیت به عتبات منوط به داشتن روادید ،تزریق دو مرتبه واکسن کرونا و انجام آزمایش “پی سی آر هفتاد” و حضور در فرودگاه دو ساعت قبل از پرواز است.

تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با شدت یافتن شیوع کرونا از ۱۱۰ سورتی پرواز در هفته به ۶۶ سورتی کاهش یافته است؛ این پرواز ها به مقاصد مشهد ، بندرعباس، شیراز، تهران، اهواز، عسلویه، تبریز، اصفهان و کیش انجام می شود.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری (OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.

این فرودگاه دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.