زاکانی: فوری‌ترین کار دولت سیزدهم اقتصاد و تولید است
زاکانی: فوری‌ترین کار دولت سیزدهم اقتصاد و تولید است
معین نیوز_نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی گفت: فوری‌ترین کار ما در دولت جدید در عرصه اقتصاد و تولید است، هر آنچه که به درد تولید می‌خورد به درد ما در عرصه اقتصاد هم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا زاکانی عصر روز پنجشنبه در گفت وگوی تلویزیونی با مردم استان گیلان گفت: طی ۲۰ سال گذشته همه تلاشم درگیری با مافیای فساد در کشور و زمین زدن آن بود، امروز با کوله بار تجربه و شناخت دقیق موانع باید مسیری را طی کنیم که ماحصل آن شکستن کمر مفسدان است.

وی با بیان اینکه ما با انقلاب اسلامی پیام بزرگی را صادر کردیم و جهانیان این پیام را دریافتند، خاطر نشان کرد: تلفیق آزادی به معنی درست آن با عدالت و جمع این دو با معنویت یک امکانی را فراهم کرد که راه گمشده بشر را در تاریخ کنونی فراروی جامعه جهانی قرار دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشت: شعارهای انقلاب اسلامی بسیار جذاب و زیبا بود و با فطرت ما سازگاری داشت، اعتراض به استبداد ستمشاهی و استکبار بین المللی با انقلاب اسلامی ایران معنی خاص خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی بخش کوچکی از کشور آباد بود و سراسر کشور در فقر می سوخت، اضافه کرد: امروز ما به خوبی های کشورمان افتخار می کنیم اما به کاستی ها و مشکلات که دقت می کنیم، باید به تحول بزرگ و عظمتی که در انتظار ماست فکر کنیم.

زاکانی با بیان این مطلب که نیازمند این هستیم تا دست به دست هم داده و کشوری الگو بسازیم، اظهار داشت: بزرگترین رسالت و مسئولیت انقلابی ما تحقق شعارهای انقلاب در آزادی، استقلال، عدالت و معنویت و الگو قرار دادن برای تکثیر و شکل گیری تمدن انقلاب اسلامی است لذا باید ۴۲ سال تجربه مان را به کار گیریم.

وی در ادامه بیان داشت: درگیر مافیاهای مختلف هستیم، دنیا پرستان قدرت گرا، قدرت گرایان بی مغز، دنیا خواهان قدرت پرست، قدرت پرستان بی فکر و عالمان بی عمل و قدرت و ثروت شرایطی را برای ما فراهم کرده که گرفتار مافیای هفت سر شده ایم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: باید بکوشیم تا این مافیا را بشکنیم، این نمی شود مگر اینکه در دولت دست به اقدام اصلاحی هم جانبه بزنیم، شرایط نوینی را برای کشور فراهم آوریم، حتما خواهم توانست.

وی با بیان اینکه طی هشت سال قدرت پول ملی قریب ۳۴ درصد کاهش یافت، اضافه کرد: تورم، بیکاری، فقر، فساد، اعتیاد، مشکلات متعدد مربوط به این بی برنامگی است، ما با هم تعهد می کنیم که در ابتدای راه اصلاح را از دولت شروع کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فوری ترین کار ما در عرصه اقتصاد و تولید است، اظهار داشت: هر آنچه که به درد تولید می خورد به درد ما در عرصه اقتصاد هم می خورد.

تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان ها

وی خاطر نشان کرد: شهرستان ها دارای نقاط مولد و حاصلخیزی هستند لذا اولین اقدام دولت تمرکز زدایی و دادن قدرت به شهرستان هاست، شهرستان ها را کانون مشخص تصمیم گیری، کانون معین برنامه ریزی و کانون دقیق هزینه کرد و به کارگیری امکانات و دارای اختیارات اجرایی می کنیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور ۲۰ سال در انتظار توزیع قدرت و تمرکز زدایی است، بیان داشت: اما متاسفانه در سطح کشور چهار نوع بودجه را تنظیم می کنیم.

وی با بیان اینکه همه ما عاشق زادگاه خود هستیم، اظهار داشت: اما اگر فقر به سراغ ما آمد، ما چه باید کنیم اینجا وظیفه دولت است که تمرکز زدایی کند در سه سطح کشور برنامه ریزی و سیاست کلان؛ در استان، سیاست گذاری میانی و هماهنگی و در شهرستان ها کانون اصلی تحول را داشته باشد.

زاکانی خاطر نشان کرد: بنابراین اولین وعده من به شما موضوع تمرکز زدایی و محور قراردادن شهرستان ها بر اساس الگوی آمایش دقیق در کشور در چهارچوب پیشران های تحول اقتصادی است که یکی از آنها توسعه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کانون تحول ما تولید و جهش آن است، اظهار داشت: این تحول شهرستان های ما نیز هستند که با انتقال قدرت و تمرکز زدایی امکانی برای آنان فراهم می شود.

زاکانی اضافه کرد: در هر شهرستان هرم نخبگی آن شهرستان و در کل کشور نخبگان محلی و ملی را  به یاری می طلبیم تا برای تحول در تصمیم سازی کمک کنند، در اجرا دست مجریان را بگیرند و در نظارت بر امور نظارت و نظارت تخصصی شان را نسبت به دولت داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: موضوع آمایش سرزمین و اختصاص ماموریت خاص برای هر شهرستان برای ما موضوع جدی است.

وی اضافه کرد: مسئولان در برخی از عناصر دچار غفلت هستند و سرمایه های موجود در کشور را نه می شناسند و نه برای احیا و استفاده از آن تلاش می کنند.

 

تامین حداقل ها برای مردم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با تشریح سایر برنامه های خود اظهار داشت: موضوع بعد در جهت تحقق اهداف انقلاب اسلامی، ایجاد شرایطی است که ما به ازای آن حداقل ها را برای عموم مردم و زندگی آبرومند را برای آنان تامین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اشتغال، مسکن ، تامین اجتماعی و آموزش که در قانون اساسی به آن تاکید شده از اموراتی هستند که دولت نسبت به آنان غفلت اساسی داشته که باید جبران شود.

وی با اشاره به مصوبه مجلس برای تامین سالانه یک میلیون مسکن در کشور اظهار داشت: شرایط را به سمتی می بریم که ۱۰ خان مجوز برای کار و تلاش، در همان سال اول با تجمیع اطلاعات در کشور به یک مرحله خلاصه شود.

زاکانی با تاکید بر اینکه ما مکلفیم تمرکزدایی و جهش تولید و دادن ماموریت خاص برای هر منطقه را با دولت الکترونیک همراه کنیم ، خاطر نشان کرد: اولین کار این است که مسئولان کشور عناصر شایسته انتخاب شوند، بس است خیانت صورت گرفته، قبیله بازی و باند بازی زشت است ما نباید ظرفیت های ملی مان را در این راستا قرار دهیم.

وی بیان داشت: قوه اقتصاد نیازمند تحول است که با خلق ثروت و توزیع آن در معیشت کسی در کشور شرمنده خانواده نشود و پرونده مشکلاتی از جمله بیکاری، سختی در معیشت و شرایط سخت در کسب مسکن بسته شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: تامین بسته های سلامت که در سه قسمت برای سه دهک ضعیف جامعه، چهار دهک متوسط و سه دهک بالا صاحب درآمد جامعه تنظیم شده است، دیگر طرح ماست.

وی با بیان اینکه بهداشت برای همه رایگان است، اظهار داشت: اما در ارایه خدمات سرپایی و درمانی، بستری و در بیماری های صعب العلاج و خاص به عنوان یک پزشک و متخصص برنامه ریزی دقیقی را با همکاران علمی انجام داده ایم که بیمار جز درد بیماری درد بی پولی را نداشته باشد.

زاکانی در ادامه با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت باید از خانه ،مسجد، آموزش و پرورش و آموزش عالی و فضای مجازی شکل  گرفته و همه این حوزه باید متحول شود، خاطر نشان کرد: همه این بخش ها باید مسئولیت های خطیر سازندگی را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه سیاست و امنیت دقت ما این است که با حاکمیت مردمسالاری دینی گام برداریم، اظهار داشت: مردم باید بدانند که دولت نوکر و خدمتگزار آنان است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا ظرفیت های موجود در منطقه و جهان را در خدمت ایران اسلامی و انقلاب اسلامی قرار دهیم ضمن اینکه ما باید بر عیله کاهلی های خودمان قیام کنیم.

وی بیان داشت: من به شما مردم قول می دهم که به عنوان خادم و نوکر در دولت اقدام و اصلاح مسیری را دنبال کنم که ظرفیت ها و قدرت های کشور به داخل شهرستان ها متمرکز شود و مردم سالاری دینی محقق شود.