ساخت دوکتابخانه،اختصاص بن خرید کتاب و تبدیل باغ ملی لنگرود به باغ فرهنگی
ساخت دوکتابخانه،اختصاص بن خرید کتاب و تبدیل باغ ملی لنگرود به باغ فرهنگی
معین نیوز_کتاب،والاترین جایگاه را در گستره های فردی واجتماعی داراست.با توجه به گسترش گوشی های هوشمند و فضاهای مجازی علی الخصوص میان نسل نوجوان و جوان جامعه ، امروزه ضرورت حمایت از مقوله کتاب و کتابخوانی اولویت بالایی دارد که دراین راستا توجه به بخش فرهنگ بسیارمهم است و شهرداری ها ونهادهایی که دراین زمینه فعالیت میکنند ارتباط موثری دارند.

کتاب،والاترین جایگاه را در گستره های فردی واجتماعی داراست.با توجه به گسترش گوشی های هوشمند و فضاهای مجازی علی الخصوص میان نسل نوجوان و جوان جامعه ، امروزه ضرورت حمایت از مقوله کتاب و کتابخوانی اولویت بالایی دارد که دراین راستا توجه به بخش فرهنگ بسیارمهم است و شهرداری ها ونهادهایی که دراین زمینه فعالیت میکنند ارتباط موثری دارند.لذا دراین میان شهرداری لنگرود به عنوان یک نهاد اجتماعی در ارتقای سرانه مطالعه نقش بسزایی دارد وحمایت از کارهای فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب به شهروندان و کتابخانه ها را از برنامه های مهم و رویکرد فرهنگی خود قرارداده اند و عزم این نهاد،کمک به بالندگی و شکوفایی استعدادهای فردی،در راستای تولیداندیشه،علم وغنای فرهنگ جامعه است.

در این راستا به مناسبت هفته کتاب وترویج فرهنگ کتابخوانی در میان شهروندان، شهردار شهرلنگرود وجمعی از اعضای شورای شهر از کتابخانه “آیت ا…شمس لنگرودی”و کتابفروشی مستقر در محوطه کتابخانه “شهر کتاب”بازدید کردند.

در این بازدید سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود ضمن گرامیداشت هفته ی کتاب وکتابخوانی. اظهار داشت: افزایش سرانه ی مطالعه در جامعه نقش تاثیرگذاری در کاهش ناهنجاریهای خانوادگی ایفا می کند و تاثیر زیادی در بالا بردن ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه دارد.بدون شک مدیریت بر شهرهایی که ساکنین آنان دارای بارفرهنگی و علمی بالاتری هستند بسیار سهل تر و تاثیرگذارتر است و در توسعه ی شهری نیز نقش سازنده ای ایفا می کند و لذا بنده از ابتدای مسئولیتم به عنوان شهردار لنگرود،پرداخت عوارض نیم درصد کتابخانه ها راجزو اولویت های شهرداری قرار داده ام و مجموعه ی شورای اسلامی شهر نیز نگاهشان فرهنگی است و خوشبختانه توانسته ایم با همکاری شورا برنامه های کتابخوانی و فرهنگی متنوعی را با هدف تشویق جوانان و نوجوانان به مطالعه به انجام برسانیم.

رجایی به وضعیت کتابخانه های شهر لنگرود پرداخت واذعان داشت:کارهای لازم برای تعویض سردرب کتابخانه شهر لنگرود انجام گرفته است.

وی از آمادگی شهرداری و شورای اسلامی شهر برای مشارکت طرح های فرهنگی از جمله ساخت دوکتابخانه دیگر خبرداد و گفت:دو کتابخانه یکی به همت بخشی خصوصی و توسط خیرین در حال ساخت است و شهرداری لنگرود در بحث صدور پروانه ساخت همکاری وهماهنگی های لازم را انجام داده است و زمین کتابخانه دوم نیز توسط شهرداری لنگرود هدیه داده شده است و منتظر تخصیص اعتبارات دولتی برای ساخت این کتابخانه هستیم.

اختصاص بن خرید کتاب برای شهروندان لنگرودی اهل مطالعه و کتابخوان خبر دیگری بود که مهندس رجایی به آن اشاره داشت که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر جزئیات آن به اطلاع همشهریان خواهد رسید.

شهردار لنگرود با بیان اینکه ساخت سه سردیس از مشاهیر شهر لنگرود در باغ ملی لنگرود در دستور کار قرار دارد خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با اقدامات پیش بینی شده باغ ملی شهرمان را به یک باغ فرهنگی مبدل کنیم.

در پایان با بیان این که باغ ملی شهر لنگرود را به باغ فرهنگی تبدیل میکنیم،افزود:ساخت سه سردیس از مشاهیر شهر لنگرود را در دستور کار داریم و امیدواریم با اقدام های فرهنگی این مکان را به باغ فرهنگی تبدیل نماییم.