ساماندهی خانه مسافرها از ضرورت های تکمیل زنجیره خدمات گردشگری در گیلان است
ساماندهی خانه مسافرها از ضرورت های تکمیل زنجیره خدمات گردشگری در گیلان است
معین نیوز_مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتعال استانداری گیلان گفت : ساماندهی خانه مسافرها از ضرورت های تکمیل زنجیره خدمات گردشگری در استان است که به جدیت باید دنبال شود.

دکتر یونس رنجکش در کمیته هماهنگی استانی ساماندهی خانه مسافرها با هدف تعیین مجریان جدید ساماندهی و نظارت این واحدها در گیلان افزود : آموزش و نظارت بر چگونگی خدمات این واحدها از اولویت ها و برنامه های جدی ساماندهی است.

وی اظهار کرد : خانه کاشانه های بسیاری در استان بر اساس آمارهای میراث فرهنگی و سازمان های نظارتی بصورت غیر مجاز فعالیت دارند که شناسایی و نظارت بر چگونگی خدمات انها باید از برنامه های جدی مجریان این طرح باشد.

وی ادامه داد : بسیاری از گردشگران به دلایل مختلف تمایل به استفاده از خانه مسافر دارند که این مکان ها باید در شان گردشگران و دارای استاندارد های لازم برای خدمات باشند.

به گفته دکتر رنجکش ، خدمات مطلوب و مناسب در گرو ساماندهی صحیح و انتخاب مجریان توانمند و دارای تجربه کاری می باشد که در تعیین و گزینش این افراد میراث فرهنگی نقش مهمی دارد.

مدیر کل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری گیلان تاکید کرد : مجریان ساماندهی خانه مسافرها باید در تعامل با سایر بخش های خدمات گردشگری اعم از هتل ها، آژانس های مسافرتی ، دستگاههای اجرایی نظارتی و میراث فرهنگی استان موجب ارتقای سطح کیفی خدمات گردشگری و هدایت صحیح مسافران به اماکن رسمی برای اقامت شوند.

وی افزود : استفاده از اماکن رسمی و دارای شناسنامه و معرفی شده از سوی میراث فرهنگی ضریب امنیت خدمات برای گردشگران را افزایش می دهد و به مسافرین توصیه می شود از اقامتگاه‌های رسمی در مدت اقامت در استان استفاده کنند.

حمید ادر پور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان هم در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و فراخوان برای شرکت متقاضیان در انتخاب مجریان ساماندهی خانه مسافر در استان ارایه کرد.

در این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مجریان جدید شهرستان های لاهیجان ، استانه اشرفیه ، رشت ، خمان و انزلی و رودبار با توجه به سوابق فعالیت و امتیازات کسب شده در ارزشیابی های میراث فرهنگی با توجه به دستورالعمل ضوابط وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به مدت یکسال انتخاب شدند.