سرعت قطار توسعه شهری بندر کیاشهر با اجرای پروژه‌های ماندگار
سرعت قطار توسعه شهری بندر کیاشهر با اجرای پروژه‌های ماندگار
معین نیوز_شهرداری کیاشهر ازجمله شهرداریهای شرق گیلان است که در طول چند ماه اخیر شاهد تحولات رو به رشد زیادی در حوزه شهری خود بوده است. تحولاتی که با حضور دکتر عبدالرضا سلیمانی در سکان شهرداری این شهر رقم خورده لست و می رود تا آینده روشنی را برای این شهرساحلی توریستی رقم بزند.

وی از جمله شهردارانی است که از قلم و تریبون رسانه ها نیز پا به پای اقدامات عمرانی مدد می گیرد و در تمامی اقدامات شهری از پل رسانه ، با اعتقاد به شفاف سازی، اذهان عمومی را نیز آگاه می کند.

نشست خبری دکتر عبدالرضا سلیمانی شهردار کیاشهر با فعالین رسانه و فضای مجازی از جمله چنین اقداماتی بود که به منظور معرفی طرح های تهیه شده شهرداری و شورای اسلامی شهر بندر کیاشهر در سالن اجتماعات آموزش و پرورش کیاشهر برگزار شد؛ نشستی که در آن دکترسلیمانی مهمترین هدفش را ارائه گزارشی از عملکرد و چگونگی روند امور شهرداری بندر کیاشهر و رساندن طرح های تهیه شده شهری شهرداری از طریق رسانه به مردم عنوان نمود .

وی مواهبی همچون دریا، جنگل ،مرداب و … را از ظرفیت‌های مهم بندرکیاشهر عنوان کرد که بهره مندی از آنها همراهی و همت همگان را می‌طلبد چنانچه خداوند در سوره رعد آیه ۱۱ قرآن کریم فرموده است: « همانا خداوند حال قومی را تغییر نمیدهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند »

شهردار بندر کیاشهر پروژه بوستان سلامت این شهر با محوریت خدمات عمومی و ورزشهای همگانی در بلوار مسکن مهر کوی شهید رجایی بندر کیاشهر را از جمله برنامه‌های شهرداری عنوان نمود که به زودی احداث خواهد شد.

وی افزود: این بوستان علاوه برخدمات عمومی شامل ست های ورزشی ,میزهای تنیس روی میز, زمین اسکیت, زمین بازی کودکان,مسیر دومیدانی و ورزش های همگانی وعمومی می باشد.

🔹وی اضافه نمود: در خصوص دیگر ورزش ها پروژه احداث خانه کشتی در مرحله جانمایی قرار دارد و همچنین به زودی با نشست های تخصصی با دیگر هییت های بندرکیاشهر در خصوص دیگر ورزش ها برنامه ریزی خواهد شد.

در این نشست خبری سینا لطف پور از مهندسین شهرداری بندرکیاشهر پروژه‌های در حال طرح را ضمن معرفی تشریح نمود .

یکی از کارشناسان طرح‌تفضیلی از دانشگاه گیلان نیز در این نشست بااعتقاد بر اینکه به منظور پیشبرد برنامه‌ها و افزودن کیفیت اقدامات در دست انجام شهرداری، آشنایی با نیازهای شهروندان ضروری است با طرح و معرفی پرسشنامه ،مشارکت مردم را در این طرح خواستار شد.

و اکنون اهم پروژه هایی که با فرض بر نیاز شهر و شهروندان توسط شهرداری بندر کیاشهر دنبال می‌شود و روزهای خوب و روشن تری را برای این شهر نوید می‌دهد را به شرح زیر می‌توان خلاصه نمود:

– عملیات احداث دیوار حفاظتی بر روی رودخانه واقع در خیابان آدینه

-احداث مجتمع توریستی گردشگری تفریحی و پارک بازی واقع در کوی شهید رجایی

– تسطیح و شن ریزی جهت بازگشایی مسیر کمربندی واقع پل امامزاده بسمت غازکلایه

– عملیات جدول گذاری واقع در شهرک سپیدکنار و خیابان شهدا بطرف مجتمع باران

– عملیات نصب ناودانه بتنی جهت دفع آبهای سطحی واقع در کوی امام خمینی کوچه اکبرنیا

– عملیات عمرانی اصلاح هندسی و احداث میدان جدید فرهنگ (روبروی اداره آموزش و پرورش) در خیابان امام خمینی (ره)

– عملیات اصلاح هندسی میدان ام الشهدا واقع در خیابان فلسطین جنوبی

– لکه گیری و آسفالت کوچه و خیابانهای سطح شهر

– احیا فضاهای سبز در مناطق مختلف شهری در جهت رشد سرانه فضای سبز با مدنظر قراردادن فضای ورزشی

– عملیات عمرانی احداث بلوار منطقه امیر کیاسر

– تسطیح مسیر حاشیه سپیدرود واقع در کوی شهید رجایی

امید که ره آورد تلاش های در حال انجام شهرداری بندر کیاشهر ورود سرمایه گذاران به این شهر زیبای گردشگری باشد آنگونه که شهردار این شهر بارها گفته است:
شهرداری و شورای شهر بندر کیاشهر همواره پذیرا و حامی سرمایه‌گذارانی است که با نیت اجرای طرح‌های گردشگری اقتصادی و تفریحی به این شهر قدم می گذارند.