سفر مخبر با مصوبات مهم برای زلزله زدگان هرمزگان پایان یافت
سفر مخبر با مصوبات مهم برای زلزله زدگان هرمزگان پایان یافت
معین نیوز_سفر محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری که با دستور آیت الله سید ابراهیم رییسی در سریع ترین زمان ممکن در محل وقوع زلزله در هرمزگان حضور یافت و از نزدیک مسائل و مشکلات ناشی از این حادثه را بررسی کرد، عصر دوشنبه با تصویب مصوبات مهم برای زلزله زدگان این استان پایان یافت.

احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده ، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی، از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.

در این سفر وزرای نیرو و بهداشت، رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر مسوولان ارشد کشوری و استانی ایشان را همراهی کردند.

مخبر در ابتدا پس از ورود به بندرعباس به اتفاق مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیات همراه عازم منطقه زلزله زده بخش فین شد و از شب گذشته تا سحرگاه (دوشنبه) از مناطق زلزله زده روستاهای بخش فین و بندرعباس بازدید و به صورت میدانی وضعیت را بررسی کردند.

وی از آخرین وضعیت راه‌های شمال بندرعباس و مناطق زلزله زده فین به صورت میدانی بازدید کرد و از تلاش نیروهای امدادی و خدماتی برای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد.

مردم این روستا، در حاشیه این بازدید از حضور میدانی استاندار هرمزگان از دقایق اولیه وقوع زلزله و پیگیری برای رفع نیازهای اولیه آن ها قدردانی کردند.

همچنین معاون اول رییس جمهوری در ادامه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگان با حضور در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در سحرگاه دوشنبه از مصدومان زمین لرزه های ۶ و چهار دهم و ۶ و سه دهم ریشتری فین عیادت و با آن ها به گفت و گو پرداخت.

وی از کمپ اضطراری مستقر در ورزشگاه خلیج فارس بندرعباس نیز بازدید کرد.

مخبر همچنین صبح امروز به اتفاق وزرای نیرو و بهداشت و دیگر مسوولان ارشد کشوری و استانی در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان شرکت کرد و آخرین وضعیت زیرساختی مقابله با بحران استان هرمزگان را دراین نشست بررسی و پیگیری کردند.

معاون اول رییس جمهوری همچنین پس از نشست مدیریت بحران به همراه مهدی دوستی استاندار هرمزگان، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و جمعی از مدیران استانی کشوری از آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس بازدید و روند آبرسانی به بندرعباس مرکز استان از این محل را مورد بررسی قرار دادند.

مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بر اساس اطلاعات شبکه‌های لرزه‌نگاری وابسته به این مرکز اعلام کرد: از ساعت ۱۵:۳۷ بیست و سوم تا ساعت ۹ صبح بیست و چهارم آبان ماه ۱۴۰۰ تعداد ۶۳ زمین لرزه در حوالی شهر فین واقع در استان هرمزگان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا و بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

همچنین پس از آن ۶۱ پس‌لرزه به بزرگای بین ۳ تا ۵ در مقیاس امواج درونی زمین در این منطقه از جنوب کشورمان رخ داد.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد که در پی وقوع دو زلزله اصلی در منطقه هرمزگان، زلزله ای با بزرگای بین ۵ تا ۶ در مقیاس امواج درونی زمین رخ نداده است.