سه گزینه ایرانی هدایت تیم ملی در جام جهانی بعد از اعلام اخراج اسکوچیچ
سه گزینه ایرانی هدایت تیم ملی در جام جهانی بعد از اعلام اخراج اسکوچیچ
معین نیوز_گفته می‌شود ، خبر رسمی قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ منتشر خواهد شد و بلافاصله گزینه‌های داخلی با حمایت مجلس در مقابل گزینه خارجی مدنظر وزارت ورزش، روی میز قرار می‌گیرند. برخی اعضای هیات رئیسه هم دنبال ابقای اسکو هستند.

نه کی‌روش به ایران برخواهد گشت و نه اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی قطر خواهد بود.

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از چند روز پرالتهاب و پخش شدن خبر مذاکره با کارلوس کی‌روش ـ که در نهایت منجر به شکاف عمیق بین بازیکنان تیم ملی شد ـ پرونده بازگشت کی‌روش به تیم ملی ایران به دلیل مخالفت جمعی از ملی‌پوشان و چند نماینده مجلس بسته شد.

رضاییان عضو هیات رئیسه فدراسیون در آخرین واکنش اعضای هیات رئیسه خبر داد: هیچ احدی از مجموعه فدراسیون با کی‌روش مذاکره‌ نداشته؛ او گزینه سرمربیگری تیم ملی در جام جهانی نیست.

همچنین زارع، نماینده مجلس در واکنش به انتخاب مربی خارجی دیگری غیر از کی‌روش برای تیم ملی گفت: اگر قرار است تغییری در کادرفنی تیم ملی ایجاد شود، باید مربی ایرانی مثل علی دایی باشد. یادمان نرفته کی‌روش چه رفتاری با ما داشت؛ او چه گلی به سر کلمبیا و مصر زد؟ دوره بازیکن‌‌سالاری هم گذشته که بخواهند برای تیم ملی تعیین تکلیف کنند.

به این ترتیب کودتای چند بازیکن مهم تیم ملی علیه اسکوچیچ موفق بوده است اما تیر وزارت ورزش و کانال دولت برای نشاندن مرد پرتغالی شکست خورد و احتمال اینکه یک مربی داخلی روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی بنشیند، بسیار است.

همچنین گفته می‌شود که امروز یا فردا خبر رسمی قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ منتشر خواهد شد و این مربی کروات با وجود دفاع از کارنامه خود و تاکید بر ماندن در تیم ملی، ایران را ترک خواهد کرد.

اعلام ۳گزینه ایرانی هدایت تیم ملی در جام جهانی بعداز اعلام اخراج اسکوچیچ

در همین حال در ساعات پایانی دیشب، زمزمه انتخاب سرمربی بعدی تیم ملی از بین علی دایی، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام پخش شده است.

قلعه‌نویی که تیم فصل آتی گل‌گهر با نظر او بسته شده،  قبلا هم به بهانه تعهد به قرارداد با سپاهان هدایت تیم ملی را رد کرده بود. اما شانس این مربی استقلالی با توجه به رابطه نزدیک با ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال، بیشتر شده است، به ویژه که انتخاب قلعه‌نویی می‌تواند رای سرمربی تیم ملی بزرگسالان را در جیب میرشاد نگه دارد.

جواد نکونام نیز دقیقا با همین استدلال و تاکید بر به انجام رساندن برنامه و پروژه‌اش در فولاد خوزستان، پیشنهاد استقلال و مصطفی آجورلو را رد کرده است و حالا پذیرش پیشنهاد تیم ملی با مواضع قبلی‌اش تناقض دارد.

تنها علی دایی از میان اضلاع این مثلث، بیکار و بدون تیم است که او نیز خصوصیات خودش را دارد و شاید با جفایی که به او شده است، حاضر نشود در این برهه سخت و حساس، قبول مسئولیت کرده و آبرو و اعتبار خود را در عرصه‌ای چون جام جهانی خرج کند.

در این میان امروز قرار است جلسه بین اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار و در آن تکلیف نیمکت تیم ملی هم مشخص شود. برخی از اعضای هیات رئیسه در محافل خصوصی بر ابقای اسکوچیچ به دلیل نشان دادن استقلال فدراسیون تاکید کرده اند و شاید مقابل نظر وزارت ورزش و مجلس مقاومت کنند.