سومین تور عکاسی خبری روزنامه معین در مسیر سپیدرود برگزار شد
سومین تور عکاسی خبری روزنامه معین در مسیر سپیدرود برگزار شد
معین نیوز_سومین تور عکاسی خبری روزنامه سراسری معین با عنوان در مسیر سپیدرود با همکاری شهرداری آستانه اشرفیه در این شهر ساحلی رودخانه سپیدرود برگزار شد.

به گزارش معین نیوز و به نقل از خبرنگار روزنامه معین این تور عکاسی یک روزه کاری دیگر از دپارتمان رویدادسازی روزنامه معین است که پیش از این در شهرهای بندرکیاشهر و رشت با عنوان بندر تا بندر با حصور هنرمندان عکاس به ثبت رویدادهای تصویری پرداخت.

در ایین رونمایی از پوستر این رویداد هنری که با حضور شهردار استانه اشرفیه مدیر مسوول روزنامه معین و جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان هنر عکاسی گیلان برگزار شد عکاسان مسیر های مختلف تاریخی و زندگی اجتماعی این شهر ساحلی و مذهبی را به تصویر کشیدند.

علی مقصودی شهردار آستانه اشرفیه در آیین معارفه تیم عکاسی «در مسیر سپیدرود» رویدادهای آفرینش محور و پویش های عکاسانه را در ثبت و ماندگار کردن میراث بصری این شهر معنوی و دینی بسیار ارزشمند توصیف کرده و نسبت به تداوم و استمرار هدفمند محتوا آفرینی رسانه ای از نگاه عکس و فیلم را توصیه و یک ضرورت ملموس تلقی کرد.همچنین در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس«در مسیر سپیدرود» حسن حبیب پور عضو شورای اسلامی آستانه اشرفیه هم در ایم مراسم اظهار داشت : این حرکت بالنده و پر ثمر هنری که ویترینی خواهد بود برای بازتاب جلوه ها و ظرفیتهای بی بدیل این شهر بی اندازه ارزشمند و تکرار آن در مقاطع زمانی دیگر نیز موجب گردآوری آثار عکاسی در جذب مخاطب جامعه هدف خواهد شد.

وی همچنین از مدیر مسوول روزنامه معین و شهرداری استانه اشرفیه و همه دست اندرکاران اجرای این تور هنری تقدیر کرد.

نادر معصومی مدیر هنری گردهمایی عکاسانه «در مسیر سپیدرود» در جمع عکاسان شرکت کننده ضمن ابرام به جدی گرفتن تمرین نگاه برای دیدن بهتر در نزد هنرمندان عکاس و نیز جستجوی پژوهشگرانه در ثبت لحظه های ماندگار که به جاودانگی یک اثر بصری کمک شایان خواهد کرد به لزوم شالوده شکنی در ساختارهای از پیش تعریف شده و ذهنیت شکل گرفته هنرمندان اشاره و تاکید کرد. او همچنین از همراهی صمیمانه جمع حاضر در تور و نمایشگاه عکس قدردانی نموده و پلن های آتی تورهای متنوع درون استانی، برون استانی و فرایرزمینی را نوید داد.

دکتر یونس رنجکش مدیرمسئول روزنامه سراسری معین بعنوان حامی و پشتیبان سلسله برنامه های بوم پژوهی و گیلان پژوهی از دریچه دوربین و رسانه ،در رونمایی از پوستر تور عکاسی خبری و نمایشگاه عکس یک روزه آستانه اشرفیه به تشریح و برشمردن برنامه های تدارک دیده شده این روز پر ثمر هنری که نهایتا در قاب نگاه عکاس و از زاویه جستجوگرانه دوربین او مانا میگردد بعنوان یک مولفه خلاقانه و پیشرو قلمداد کرد و تبلور شور آفرینی هنرمندانه را در حظ بردن معنوی از آثار خلق شده در تک تک هنرمندان عکاس را یک اتفاق فرخنده توصیف کرد.

ایشان اشاره داشتند: در سومین تور تابستانی عکاسی و نمایشگاه عکس دپارتمان رویدادسازی و آفرینش های روزنامه سراسری معین با محوریت آستانه اشرفیه عکاسان توانمند شرق گیلان (آستانه،لاهیجان،رودسر) هنرمندان ارزشمندی همراه و همگام شدند که آینده ای درخشان را میتوان در شخصیت هنری و نگاه بصری کمال گرایانه شان به انتظار نشست.

در ادامه همچنین نادر معصومی عکاسان شرکت کننده را که هم در تور عکاسی حضور داشته اند و هم با آثار خود در نمایشگاه عکس آذین بخش این دوره از گردهمایی بودند را که با ترکیب چند تن از عکاسان دیگر شهرهای استان گیلان بعنوان عکاس مهمان حضور یافتند به قرار زیر معرفی کرد:

_علی رحیمی مقدم
_مهسا جهانی
_مهرداد گرامی
_پانیذ آزاد پیما
_ساسان عادلی
_اردشیر لرد
_آدینه پرهیزکار
_ محمد اکبری پور
_حسن بلوری
_مهدی بلوری
_میلاد آذر
_پارسا زرعی
_الهه رنجکش
_ملک نیک قلب
_الهه گل محمدی
_سید مریم میرصالحی
_احمد قبادی
_میلاد منصف
_بهروز رشاد

در پایان مراسم نیز با اهدای تقدیرنامه ها و تندیس های ویژه توسط شهردار ، ریاست شورای شهر و مدیر مسئول روزنامه معین از نامبردگان تکریم شد.

شایان ذکر است در جوار برپایی تور و نمایشگاه«در مسیر سپیدرود» آستانه اشرفیه با تشویق و تقدیر از چهار هنرمند ارزشمند آستانه و استان آقایان مهرداد کرامی،بهرام کریمی،بهروز رشاد و اردشیر لرد تندیس ویژه و هدایای فرهنگی تقدیم عزیزان گردید.

در پایان با رونمایی از پوستر یک قسمت دیگر از مجموعه فیلم مستند میراث تصویری و تاریخ شفاهی استان با عنوان «حکایت های دور و نزدیک» با رویکرد و محوریت آستانه اشرفیه در بزنگاه های تاریخی، بزودی فرآیند پیش تولید و تولید این اثر آغاز و کلید زده خواهد شد.

ارایه مطالب پژوهشی و واکاوی تاریخچه ای دکتر سید مهدی میرصالحی باستان شناس و رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان رشت که بدعوت دپارتمان رویدادسازی در تور یک روزه عکاسی «در مسیر سپیدرود» افتخار حضور دادند، ابتدا پیرامون شخصیت علمی و ادبی استاد معین و سپس مرور تاریخچه احداث پل های تاریخی آستانه و حومه و ضرورت آن پرداختند و نیز بهرام کریمی گیلان پژوه آستانه ای که دیگر مهمان افتخاری برنامه بوده اند به بررسی نقش دین،اقتصاد و فرهنگ عامه در شکل گیری راه های ارتباطی گیلان قدیم و پل های خشتی مسیرهای شاه عباسی که نقش کلیدی داشتند برای گروه عکاسان تور ارایه مطلب کردند.

در خور اشاره است ،آیین افتتاح ، معارفه و رونمایی پوستر تور عکاسی«در مسیر سپیدرود» در سالن همایش های شهرداری آستانه اشرفیه با حضور شهردار،ریاست شورای اسلامی شهر،نماینده میراث فرهنگی ،خبرنگاران و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان شهر برگزار گردید.

و آیین اختتام و نمایشگاه عکس «در مسیر سپیدرود» نیز در جوار آرامگاه دکتر معین با ادای احترام به استاد معین اجرا و با حضور بر مزار شاعر گیلک سرای آستانه سید امیر فخر موسوی«فخرالشعرا» به کار خود پایان داد.