سپیدرودی‌ها در آستانه دریافت کمک مالی
سپیدرودی‌ها در آستانه دریافت کمک مالی
معین نیوز_شورا و شهرداری رشت در اقدامی مصوبه کمک یک میلیارد تومانی را برای کمک مالی به باشگاه سپیدرود رشت در نظر گرفته اند که مسئولان این باشگاه، منتظر تایید و تزریق این کمک مالی هستند.

در جلسه عصر چهارشنبه هفته گذشته شورای شهر رشت، هر ۹ نفر عضو حاضر در جلسه با تصویب کمک یک میلیارد تومانی شورا و شهرداری رشت به تیم فوتبال سپیدرود رشت رای مثبت دادند تا این کمک در زمان کوتاهی به سپیدرود پرداخت شود.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که طی چند سال اخیر با مشکل مالکیتی مواجه است، سرمایه گذاران مالی( اسپانسرها) تمایل چندانی برای همکاری با این باشگاه ندارند و در این مدت کمک های قطره چکانی به این باشگاه انجام شده اما شورا و شهرداری رشت در چند مرحله به این تیم کمک کردند.

با توجه به این امر و وجود مشکلات مالی فراوان و در  شرایطی که باشگاه سپیدرود در شرایط خطرناک مالی به سر می برد، در جلسه هفته گذشته شورای شهر رشت، اعضای این شورا با طرح کمک یک میلیارد تومانی به باشگاه سپیدرود رشت موافقت کرده و آن را برای طی مراحل قانونی و تنظیم لایحه به شهردار رشت ارسال کردند.

از سوی دیگر طبق برنامه سازمان لیگ و با وجود تعویق ۲ بازی سپیدرود به دلیل شیوع کرونا در این باشگاه ، این تیم مجبور شد ۲ بازی متوالی خارج از خانه را در شهرهای بوشهر و گچساران انجام دهد که بابت سفر به این ۲ شهر، باشگاه سپیدرود حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد تا مشکلات مالی این تیم بیشتر شود.

اما با تصویب کمک یک میلیارد تومانی از سوی شورا و شهرداری رشت به باشگاه سپیدرود، هم اینک همه مسئولان این باشگاه و همچنین طرفداران پرشمار سپیدرود، منتظرند که این کمک مالی هرچه زودتر به تیم تزریق شود.

رادنی دیدار مسئول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت نیز روز یکشنبه در این خصوص در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمک مالی یک میلیارد تومانی از سوی شهرداری و شورای شهر رشت برای سپیدرود مصوب و در نظر گرفته شده که هم اینک منتظر دستور فرماندار رشت هستیم تا این مصوبه، تایید و اجرا شود.

وی افزود: امیدواریم  هر چه زودتر کمک مصوبه شورای شهر و شهرداری رشت به فرمانداری ارایه و توسط فرماندار تایید و میزان کمک مالی مورد تایید، به باشگاه سپیدرود تزریق شود تا بخشی از مشکلات مالی این باشگاه برطرف شود.

مسئول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت در ادامه به بازی سپیدرود برابر محتشم تبریز نیز اشاره و تصریح کرد : این دو تیم از ساعت ۱۹ و ۴۵ دقیقه دوشنبه هفته جاری ۲۷ اردیبهشت ماه در هفته هیجدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دو کشور رو در روی هم قرار خواهند گرفت.

دیدار بیان کرد: این دیدار به میزبانی تیم فوتبال سپیدرود و در ورزشگاه سردارجنگل رشت برگزار می شود و امیدواریم که سپیدرودی ها در این بازی خانگی برابر حریف خود به برتری دست یافته تا به جمع مدعیان و صدرنشینان لیگ نزدیکتر شوند.

وی ادامه داد: تمرینات تیم فوتبال سپیدرود رشت زیر نظر علی نظرمحمدی سرمربی و سایر کادرفنی این تیم به طور منظم برگزار می شود تا سپیدرودی ها با آمادگی کامل رو در روی تیم محتشم تبریز قرار گیرند.

مسئول روابط عمومی باشگاه سپیدرود رشت اظهار کرد: گرچه تیم فوتبال سپیدرود رشت هفته گذشته مغلوب حریفش شد اما این تیم در چند هفته اخیر بازی های قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته و این تیم به یک انسجام و همدلی خوبی دست یافته و امیدواریم که در دیدار خانگی برابر محتشم تبریز نیز به پیروزی رسیده و هر سه امتیاز این بازی را کسب کند.

دیدار خاطرنشان کرد: این تیم در دیدار برابر محتشم تبریز بازیکن محروم ندارد اما میثم میرپسندیده ، هومن مسعودی و پژمان احمدی مصدومند و نمی توانند تیم خود را در دیدار برابر محتشم تبریز  همراهی کنند.

وی به بازی های متوالی این تیم نیز اشاره و یادآور شد: به دلیل ابتلای بازیکنان سپیدرود به کرونا و لغو دو بازی ، مجبور شدیم طی ۱۱ روز اخیر سه بازی را برگزار کنیم که ۲ بازی نیز خارج از خانه بود که مشکلات زیادی را برای باشگاه به وجود آورد.

دیدار اضافه کرد: برای انجام ۲ بازی متوالی خارج از خانه، باشگاه سپیدرود حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کرد چون باید به دو شهر جنوبی می رفتیم که این میزان هزینه برای باشگاهی همچون سپیدرود بسیار سنگین است .

وی تصریح کرد: البته طی چهار بازی که پیش رو داریم ، خوشبختانه سه بازی را باید در رشت برگزار کنیم که امیدواریم با پیروزی در بازیهای خانگی ، دوباره به جمع مدعیان اضافه شویم چون انتظار همگان از سپیدرود بالاست .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری رشت ، این طرح که به تازگی از سوی شورا و شهرداری رشت تصویب شده، هنوز به فرماندای ارسال نشده و در صورت ارسال ، در کمیته تطبیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنا به همین گزارش ، کمیته تطبیق با ریاست فرماندار و در فرمانداری رشت تشکیل می شود که این روند ، جمع بندی و همچنین اعلام تایید آن ، حدود ۱۵ روز زمان می برد.

تیم فوتبال سپیدرود رشت که ۲ فصل گذشته در رقابت های لیگ برتر کشور حضور داشت، هم اینک تا پایان هفته هفدهم رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور با کسب ۲۴ امتیاز، در مکان ششم و تیم فوتبال محتشم تبریز  نیز با ۲۰ امتیاز در مکان نهم جدول رده بندی گروه اول رقابت های لیگ دسته دوم کشور قرار دارند.

سپیدرودی ها در گروه اول رقابت های فوتبال لیگ دسته دوم کشور با تیمهای فولاد نوین خوزستان، ملی‌حفاری اهواز، ویستا توربین تهران، اسپاد تهران، محتشم تبریز، علم و ادب تبریز، آوالان کامیاران، ایرانجوان بوشهر، امید گناوه، شهرداری بندرعباس، مس نوین کرمان، نفت‌ و گاز گچساران و شهرداری همدان هم گروه است.