سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی به جامعه معرفی شود
سیره عملی و اخلاقی سردار سلیمانی به جامعه معرفی شود
معین نیوز_استاندار گیلان سردار قاسم سلیمانی را اسوه اخلاق و تفکر انقلابی عنوان کرد و گفت: وی با شهادت خود در اذهان مردم ایران و جهان ماندگار شد که لازم است سیره عملی و اخلاقی این شهید به جامعه معرفی و به نسل آینده متقل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در نشست مشترک کارگروه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گیلان با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم اظهار داشت: امروز سردار سلیمانی نه تنها چهره ای ملی، بلکه چهره ای بین‌المللی و نماد مقاومت جهان اسلام است.

وی شهادت سردار سلیمانی را در اوج تحریم های دشمنان علیه کشور و مقاومت ایران اسلامی ظلم آشکار و رفتار جنایتکارانه و تروریستی آمریکا دانست و افزود: پس از شهادت این سرباز انقلابی جهانیان به حقانیت اسلام در ایران پی بردند و پیام بیداری اسلامی بیش از پیش در دنیا انتشار یافت.

نماینده عالی دولت در استان  میرزاکوچک جنگلی را نیز اسطوره گیلان در مقاومت خواند و گفت: مطالعات تاریخی برای معرفی ایشان به خوبی صورت نگرفته بنابراین باید با استخراج مطالب صحیح از نوشتارهای موجود ، در خصوص میرزای جنگلی به تمامی اقشار جامعه به ویژه نسل جوان گام های جدی برداشت.

عباسی با بیان اینکه گیلان در همه ادوار تاریخ همواره در بحث مقاومت و نبرد علیه باطل پیشگام بوده و دنباله رو اندیشه ناب تشیع بوده است ، افزود: شهید انصاری ، تنها استاندار شهید کشور الگویی راستین مدیریت در طراز انقلاب است که باید از باورها و ارزش های این افراد درس گرفت و در جهت حفظ و معرفی آن تلاش کرد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند تولید محتوا در همه بسترها از جمله فضای مجازی خواند و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مهندسی فرهنگی، گفت: تولیدات در این بخش باید متناسب با نیاز جامعه و با مشارکت همه دستگاه های اجرایی باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر انکه  وضعیت بودجه در سال آینده بهتر می شود ،خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از بودجه ۱۴۰۰ است و اعتبار لازم برای امور فرهنگی نیز فزایش پیدا می‌کند، اما آنچه که اهمیت دارد، این است که نباید همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها را به مساله بودجه گره زد.

عباسی همچنین با اشاره به تشییع شهدای گمنام در چندنقطه از گیلان همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی ، بر لزوم همکاری تمامی نهادها برای اجرای هرچه بهتر مراسم تاکید کرد.