سیلاب در گیلان جان ۲ نفر را گرفت
سیلاب در گیلان جان ۲ نفر را گرفت
معین نیوز_مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از مرگ ۲ نفر بر اثر بی احتیاطی در سیلاب روز پنجشنبه شهرستان های ماسال و صومعه سرا خبر داد.

به گزارش اداره کل مدیریت بحران استانداری گیلان، امیر مرادی روز جمعه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت : طبق  اطلاعات رسیده از فرمانداری صومعه سرا ، یک راکب موتور سوار هنگام عبور از روی پل آبنما در زمانی که پل زیر آب بود بر اثر بی احتیاطی در رودخانه سقوط کرد و مفقود شد که گروههای امدادی هنوز موفق به پیدا کردن وی نشده اند.

وی اضافه کرد: همچنین به گزارش فرمانداری ماسال زنی ۷۰ ساله به دلایلی نامشخص داخل رودخانه افتاده است که تیم امدادی جنازه اش را پیدا کرده اند.

وی با اشاره به هشدار نارنجی صادر شده هواشناسی استان و پیش بینی بارندگی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی متر گفت: بدنبال این هشدار هواشناسی اداره کل مدیریت بحران استان به فرمانداران و دستگاه های امدادی و خدماتی در مناطق پر خطر و درگیر سیل با بهره گیری از امکانات موجود شهرها و دستگاهها اعلام آماده باش داده بود .

مرادی گفت: البته حجم بارندگی طی مدت ۴۸ ساعت از میزان پیش بینی شده هواشناسی فراتر رفت و به ۲۷۰ میلی متر بارندگی در غرب و شرق استان رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در خاتمه یادآور شد: این افزایش بارندگی و سیل آسا بودن آن باعث طغیان و سیلابی شدن تمام رودخانه های استان در شهرستانهای آستارا ،تالش ،رضوانشهر ،ماسال ، فومن،شفت ،صومعه سرا، رشت ؛سیاهکل ؛لاهیجان ؛آستانه اشرفیه ؛لنگرود ؛املش ؛رودسر شد.