شبکه ان‌بی‌سی: آمریکا خود را برای حمله سایبری به ایران آماده می‌کند
شبکه ان‌بی‌سی: آمریکا خود را برای حمله سایبری به ایران آماده می‌کند
معین نیوز_شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز از آماده شدن ایالات متحده برای انجام حملات سایبری علیه ایران خبر داد و نوشت این اقدام ممکن است برای هفته‌ها ادامه یابد.

این شبکه به نقل از مقام‌های رسمی آمریکا اعلام کرد واکنش ایالات متحده علیه حمله شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن شد، شامل یک «کارزار تلافی‌جویانه ترکیبی» است.

بخشی از این کارزار به حمله به مواضع جمهوری اسلامی در خارج از ایران اختصاص دارد و بخشی دیگر نیز به انجام حملات سایبری علیه زیرساخت‌های حکومت مربوط خواهد شد.

جو بایدن، رییس‌جمهوری ایالات متحده روز ۱۱ بهمن گفته بود درباره شیوه واکنش این کشور به حمله پهپادی نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی در اردن تصمیمش را گرفته است اما جزییات بیشتری در این رابطه ارائه نداد.

پیش از این آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود رویکرد این کشور در زمینه واکنش به حمله یاد شده «چند سطحی» خواهد بود.

کاخ سفید نیز در اظهار نظر مشابهی از «مرحله‌ای» بودن واکنش ایالات متحده خبر داده بود.

در روزهای گذشته گزارش‌هایی درباره اهداف احتمالی حمله تلافی‌جویانه آمریکا علیه ایران منتشر شده است اما تا کنون جزییاتی درباره حملات سایبری بالقوه این کشور به جمهوری اسلامی ارائه نشده.

آخرین حمله سایبری جدی صورت گرفته علیه ایران به آذر گذشته مربوط می‌شود؛ زمانی که گروه هکری «گنجشک درنده» با نفوذ به جایگاه‌های سوخت موجب توقف کامل عملیات سوخت‌رسانی در کشور شد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گروه را به دولت اسرائیل منتسب کردند.

مهر امسال مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) هم‌زمان با آغاز حملات موشکی و زمینی حماس علیه مواضع اسرائیل با انتشار هشداری رسمی از احتمال بروز حملات سایبری علیه زیرساخت‌های جمهوری اسلامی خبر داد.

این سازمان وابسته به نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه خود از سایر مراکز دولتی خواست هر گونه «رخداد سایبری مشکوک» را بلافاصله به مدیران این مجموعه گزارش کنند.

از جمله توصیه‌های ذکر شده در متن اطلاعیه افتا، قطع دسترسی به خدمات سایت‌های ایرانی از خارج از کشور بود.

در این اطلاعیه از متخصصان فنی، سایبری و تیم‌های واکنش سریع در کشور خواسته شده تا «به‌صورت شبانه‌روزی» در دسترس باشند.