شمار تزریق واکسن کرونا در گیلان از مرز پنج میلیون دُز عبور کرد
شمار تزریق واکسن کرونا در گیلان از مرز پنج میلیون دُز عبور کرد
معین نیوز_براساس گزارش مرکز بهداشت گیلان، از ابتدای تزریق واکسن کرونا در این استان تاکنون پنج میلیون و ۱۸ هزار و ۶۵ دز واکسن به جامعه هدف تزریق شده‌ است.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۲ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۹۸ دُز واکسن به جامعه هدف در نوبت اول و ۲ میلیون و ۱۶ هزار و ۲۷۱ دُز واکسن نوبت دوم در استان گیلان تزریق شده‌است.

دکترحسن رخ‌شاد با بیان اینکه در زمان حاضر تزریق نوبت سوم واکسن کرونا برای گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان گیلان در حال انجام است، افزود: تزریق این مرحله از واکسن نیز به ۸۶۱ هزار و ۴۹۶ دُز رسیده‌ است.

مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت گیلان گفت: تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۹ تا ۱۱ سال از نهم بهمن ماه و گروه سنی پنج تا ۹ سال نیز از بیست و یکم همین ماه در این استان آغاز شده‌است.

وی با بیان اینکه برای این گروه‌های سنی ۲ نوع واکسن سینوفارم و پاستوکووک در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: تزریق واکسن برای این گروه‌های سنی مانند واکسیناسیون سایر جامعه هدف در پایگاه‌ها، مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت انجام می‌گیرد.

رخ‌شاد با اشاره به تاثیر واکسیناسیون برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و کاهش شدت بیماری اضافه کرد: با توجه به اهمیت واکسیناسیون ضروریست تا خانواده‌ها برای تزریق واکسن کرونا فرزندان شان اهتمام داشته باشند.

براساس آخرین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان های لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، ماسال، رودبار، رشت، خمام، تالش، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، املش، سیاهکل و رودسر در رنگ بندی قرمز کرونایی قرار دارند و آستارا، رضوانشهر و شفت نارنجی هستند.

آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان از اواخر ماه گذشته روند صعودی را طی می کند و تعداد بیماران مبتلا به بیماری کووید ١٩ در این مدت بیش از پنج برابر شده است.

بر اساس آمار امروز “شنبه” دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان ۵۷۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده، ۸۰ نفر در ۲۴ گذشته بستری شدندو ۸۹ بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند.

اومیکرون سویه غالب ویروس کرونا در استان گیلان است، کارشناسان بهداشتی با توجه به سرایت بالای انتشار این سویه از مردم می خواهند که پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را بیش از پیش رعایت کرده و هر سه دز واکسن را تزریق کنند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ۱۹ است.