شهرداران بافت های فرسوده گیلان را شناسایی کنند
شهرداران بافت های فرسوده گیلان را شناسایی کنند
معین نیوز_استاندار گیلان هدف از اجرای طرح نهضت ملی مسکن را رفع مشکل مسکن مردم دانست و عنوان کرد: بازآفرینی شهری نیز مورد توجه قرار گیرد و شهرداران پای کار بیایند و بافت های فرسوده شهرها به ویژه رشت را شناسایی کند.

اسدالله عباسی در جلسه نهضت ملی مسکن گیلان، با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه استان در اجرای قانون جهش مسکن، اظهار کرد: باید جهش و نهضت مسکن در گیلان برجسته باشد و لذا دستگاه های متولی مسکن از فرصت نیمه نخست سال استفاده کنند.وی شرایط آب و هوایی استان را موجب سخت تر شدن پروژه های عمرانی دانست و افزود: پیمانکاران باید سرعت مناسب داشته باشند و لذا در صورت تاخیر در اجرای پروژه ها حتما تذکر بگیرند.

استاندار گیلان خواستار مشارکت بیش از پیش بخش خصوصی در طرح نهضت ملی مسکن استان شد و بیان کرد: خوشبختانه در ساخت و سازها از برنامه سالانه جلوتر هستیم و باید میزان ساخت و ساز نسبت به متقاضی را افزایش دهیم.عباسی با اشاره به تعهد ۱۰۰ هزار واحدی استان گیلان در طرح چهار ساله نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: باید پروژه های مسکن را از هم اکنون آغاز کنیم تا سال ۱۴۰۴ واگذار شود.

وی همچنین بر تکمیل صد درصدی واحدهای مسکونی تاکید کرد و متذکر شد: حتما واحدهای مسکونی را کامل افتتاح کنید و اگر کوچک ترین نقصی داشته باشد، در مراسم بهره برداری شرکت نمی کنم.

استاندار گیلان با بیان اینکه کیفیت واحدهای مسکن ملی متناسب با کمیت آن باشد، گفت: مردم باید شیرینی کاری جهادی را بچشند و خانه دار شوند.وی با اشاره به کمبود زمین در گیلان، بر مجتمع سازی واحدهای مسکونی شهری تاکید کرد و یادآور شد: در روستاها نیازی به مجتمع سازی نیست و روستاییان با دریافت تسهیلات مسکن خودمالک، خانه بسازند.

عباسی، هدف از اجرای طرح های مذکور را رفع مشکل مسکن مردم دانست و عنوان کرد: بازآفرینی شهری نیز مورد توجه قرار گیرد و شهرداران پای کار بیایند و بافت های فرسوده شهرها به ویژه رشت را شناسایی کنند.وی مشارکت عمومی را راه برون رفت از مشکل مسکن در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: پیمانکارانی که کارنامه خوبی ندارند، نباید وارد پروژه های مسکن شوند.