شهرستانهای رودسر و املش از محروم ترین شهرستانهای استان است
شهرستانهای رودسر و املش از محروم ترین شهرستانهای استان است
معین نیوز_نماینده رودسر و املش در نشست شورای اداری که با حضور دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سالن شهید آوینی برگزار شد گفت :اولویت اول ما در منطقه اولویت کشاورزی است چون با کشاورزی ارزش افزوده وگردش مالی زیاد خواهد شد و با رفع مشکل بیکاری بارقه های امیددر مردم ایجاد می‌شود و این امر نیز موردتوصیه خدا،ائمه معصومین و مقام معظم رهبری نیز می‌باشد.

حجت الاسلام صفری در ادامه گفت: با توجه به اینکه شهرستانهای رودسر و املش از محروم ترین شهرستان های استان است ولی از مزیت های بزرگ در حوزه گستردگی جغرافیایی، منابع انسانی و تنوع محصولات کشاورزی بهره‌مند است ؛لذا نیازمند نگاه ویژه و تخصصی به این دوشهرستان می باشد .

نماینده رودسر و املش افزود:رتبه برتر کشوری و استانی در بسیاری از محصولات اعم از:فندق، گل گاوزبان، مرکبات، چای ،کیوی و ….متعلق به این دو شهرستان است لذا نیازمند اقدام اصولی برای بدنسازی آنها می باشد؛ همچنین در بحث صادرات مرکبات نیز باید دستور ویژه‌ای صادر شود.وی افزود: قیمت برگ سبز چای با یک عدد پفک نمکی برابری می‌کند واین در شأن چایکاران منطقه نمی‌باشد.

وی تأکید کرد: ردیف اعتباری برای به زراعی و اصلاح باغات چای در بودجه ۱۴۰۱ درنظر گرفته شود. حجت الاسلام صفری در ادامه با اشاره به سدپلرودکه ۱۳ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد گفت: با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان نیاز به اعتبار دارد تابا بهره‌برداری ازآن مشکل آب آشامیدنی دو شهرستان همچنین آب کشاورزی منطقه را مرتفع نماید ؛همچنین اتمام تصفیه‌خانه طول لات ورفع مشکل آب مردم منطقه نیازمند اعتبار ویژه می باشد .نماینده رودسر و املش در پایان گفت: در شهرستان‌سردهنه های بتنی وسدلاستیکی نداریم که امیدواریم در بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه لاینینگ ها و سردهنه های بتنی ردیف اعتباری در نظر گرفته شود تا نواقص آن را برطرف نماییم.