صعود ملوان و سپیدرود، سقوط داماش
صعود ملوان و سپیدرود، سقوط داماش
معین نیوز_نمایندگان فوتبال گیلان طی هفته گذشته در لیگ‌های مختلف کشور به میدان رفتند و با توجه به نتایج حاصل، تیمهای ملوان و سپیدرود رشت در جدول صعود کردند اما داماش یک پله در جدول سقوط کرد.

به گزارش معین نیوز به نقل از ایرنا، در رقابتهای لیگ برتر، تیم ملوان در یک دیدار حساس خانگی مقابل استقلال تهران به نتیجه مساوی رسید در لیگ دسته یک کشور تیم شهرداری بندرآستارا برابر حریفش به نتیجه مساوی و تیم داماش مقابل رقیبش متحمل شکست شد و در لیگ دسته دوم کشور نیز سپیدرود حریفش را مغلوب کرد و تیم چوکا تالش برابر رقیبش به نتیجه مساوی دست یافت.

در یکی از حساس ترین بازی های هفته هفدهم رقابتهای لیگ برتر، تیم فوتبال ملوان در ورزشگاه زنده یاد سیروس قایقران بندرانزلی رو در روی استقلال تهران صدرنشین این مسابقات قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

ملوانان ابتدا در دقیقه ۶۴ توسط محمدرضا سلیمانی به گل برتری دست یافتند اما پس از حدود یک دقیقه جلال الدین مشاریپوف بازیکن جدید ازبکستانی تیم استقلال بازی را به تساوی کشاند تا هر تیم از این دیدار سخت یک امتیاز کسب کند.

ملوانان ابتدا در دقیقه ۶۴ توسط محمدرضا سلیمانی به گل برتری دست یافتند اما پس از حدود یک دقیقه، جلال الدین مشاریپوف بازیکن جدید ازبکستانی تیم استقلال بازی را به تساوی کشاند تا هر تیم از این دیدار سخت، یک امتیاز کسب کنند.

ملوانان گرچه در این دیدار خانگی به نتیجه مساوی دست یافتند اما این نتیجه نیز برای این تیم قابل قبول است زیرا مقابل تیم صدرنشین لیگ برتر قرار گرفتند و با همین یک امتیاز نیز در جدول رده بندی صعود کردند.

قوهای سپید بندرانزلی با تساوی مقابل استقلال تهران ۲۸ امتیازی شدند و تا پایان هفته هفدهم این مسابقات در رتبه چهارم جدول رده بندی قرار گرفتند که این بهترین رتبه ملوان در تاریخ حضور این تیم در رقابتهای لیگ برتر است.

گرچه تیم فوتبال ملوان بندرانزلی به دلیل تفاضل گل، بالاتر از تراکتورسازی قرار دارد که یک بازی عقب افتاده دارد اما تیم تراکتورسازی باید در اصفهان مقابل تیم سپاهان قرار گیرد که بی شک کار برای آنان دشوار خواهد بود و به همین دلیل ملوانان امیدوارند که با انجام بازی‌های عقب افتاده، همچنان در رتبه چهارم جدول رده‌بندی قرار داشته باشند.

دیدار تیم‌های ملوان و استقلال مساوی شد

بازیکنان ملوان: عدم تمرکز باعث به ثمر رسیدن گل مساوی استقلال شد

اکثر بازیکنان ملوان به همراه کادر فنی این تیم پس از تساوی مقابل استقلال تهران، امیدوار به کسب سهمیه حضور در رقابتهای آسیا هستند و برای این امر تلاش خواهند کرد زیرا آنان معتقدندکه این توانایی را دارند که با مبارزه با تیمهای صدر جدولی و کسب رتبه مناسب، بتوانند سهمیه آسیا را نیز کسب کنند.

تساوی شهرداری آستارا، شکست داماش

اما در رقابتهای لیگ دسته یک کشور جام آزادگان که طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، هفته بیستم خود را پشت سرگذاشت، تیم شهرداری بندرآستارا در یک دیدار خانگی متوقف و به نتیجه مساوی دست یافت و داماشی ها نیز در دیداری خارج از خانه مغلوب حریف خود شدند.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا در هفته بیستم لیگ دسته یک کشور در ورزشگاه وحدت این شهر رو در روی تیم فوتبال پارس جنوبی جم قرار گرفت که در نهایت مقابل حریفش به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

این نماینده گیلان با کسب این نتیجه مساوی در پایان هفته بیستم رقابتهای لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور با کسب ۱۹ امتیاز در رتبه چهاردهم جدول رده‌بندی قرار گرفت و تا حدی از تیمهای انتهای جدولی فاصله گرفت اما هنوز خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند.

تیم فوتبال داماش نیز در هفته بیستم رقابتهای لیگ دسته یک کشور در ادامه ناکامی‌های خود متحمل یک شکست دیگر شد تا در جدول رده‌بندی یک پله نزول کند و یکی از گزینه‌های سقوط از این مسابقات باشد.

داماشی ها در هفته بیستم در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم استقلال آبی پوش ملاثانی قرار گرفت و با توجه به اینکه فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشت اما در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریفش شد تا از این بازی دست خالی به رشت باز گردد.

این نماینده فوتبال گیلان با این شکست خارج از خانه تا پایان هفته بیستم رقابتهای لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور که با حضور ۱۸ تیم در حال برگزاری است، با کسب ۱۳ امتیاز در رتبه هفدهم جدول رده بندی قرار گرفت تا با شرایط موجود همچنان یکی از گزینه‌های جدی سقوط از این لیگ باشد.

صعود ملوان و سپیدرود، سقوط داماش

امیدواری سپیدرود به صعود

اما در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور سپیدرود و چوکا تالش توانستند نتایج خوبی کسب کنند که سپیدورد در یک بازی خانگی کیان سام بابل را شکست داد و چوکا نیز با شهدای بابلسر به نتیجه تساوی دست یافت تا نمایندگان گیلان در دربی شمال کشور در لیگ دسته دوم، مقابل حریفان خود طعم تلخ شکست را نچشند.

در رقابتهای لیگ دسته دوم کشور سپیدرود و چوکا تالش توانستند نتایج خوبی را کسب کنند تا نمایندگان گیلان در دربی شمال کشور در لیگ دسته دوم، مقابل حریفان خود طعم تلخ شکست را نچشند.

در جریان هفته پانزدهم این رقابتها، تیم فوتبال سپیدرود در ورزشگاه شهید عضدی رشت رو در روی تیم کیان سام بابل قرار گرفت که در نهایت موفق شد در یک بازی پرگل با نتیجه سه بر ۲ برابر حریفش به برتری دست یابد تا هر سه امتیاز حساس این مسابقه را کسب کند.

سپیدرودی ها در این دیدار بسیار هجومی ظاهر شدند و علاوه بر به ثمر رساندن سه گل، چند موقعیت مناسب گلزنی دیگر نیز به دست آوردند اما در نهایت فقط با اختلاف یک گل دربی شمال کشور را در لیگ دسته دوم به سود خود به پایان رساندند.

تیم فوتبال سپیدرود با این پیروزی خانگی ۲۹ امتیازی شد و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تیم بهمن جوان در رتبه دوم جدول رده‌ی‌بندی گروه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت تا همچنان یکی از مدعیان جدی صعود به رقابت‌های لیگ دسته یک کشور باشد.

تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده استان گیلان در هفته پانزدهم رقابتهای لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور در دیگر دربی شمال کشور در این لیگ، در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم شهدای بابلسر قرار گرفت که در نهایت برابر حریفش به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت.

چوکایی ها با این تساوی، ۲۲ امتیازی شدند و در مکان پنجم جدول رده‌بندی گروه نخست این رقابتها قرار گرفتند و از سوی دیگر با کسب این نتیجه مساوی، نمایندگان گیلان در دربی شمال کشور در لیگ دسته دوم کشور مقابل نمایندگان مازندران متحمل شکست نشدند و یک پیروزی و یک تساوی کسب کردند.

در رقابت‌های لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور، ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با هم به رقابت می‌پردازند که تیمهای نخست هر گروه به همراه برنده تیمهای دوم، به رقابت‌های لیگ دسته یک کشور صعود می‌کنند.

پیروزی ارزشمند تیم فوتبال بانوان ملوان

در ادامه رقابتهای فوتبال لیگ برتر بانوان کشور نیز تیم ملوان بندرانزلی در یک بازی خارج از خانه مقابل حریفش به پیروزی رسید تا این تیم نیز همچنان امیدوار به قهرمانی در این دوره از مسابقات باشد.

تیم فوتبال بانوان ملوان بندرانزلی در هفته سیزدهم این رقابتها در یک بازی خارج از خانه رو در روی تیم کانی کردستان قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک برابر حریفش به برتری دست یافت تا با این پیروزی ارزشمند خارج از خانه، ۳۱ امتیازی شود و همچنان در رتبه دوم جدول رده‌بندی ۱۰ تیمی این مسابقات قرار گیرد.