ظریف: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است
ظریف: روابط ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روابط خوب دو کشور ایران و ترکیه اظهار کرد: روابط دو کشور در حوزه های مختلف تنگاتنگ است و در سفر خود به ترکیه با مسؤولان این کشور درباره از سرگیری روابط اقتصادی پس از کرونا گفت‌ وگو می‌کنیم.

«محمدجواد ظریف» یکشنبه شب در بدو ورود به ترکیه اظهار کرد: روابط با همسایگان برای ما و منطقه ما در اولویت سیاست خارجی است از این رو پس از وضع جدید کرونا سفری به سوریه داشتم و امروز از سفر به ترکیه نیز خوشحالم.

وی یادآور شد: روابط این دو کشور در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است و نیاز به مشورت های مستمر دارد که به دلیل کرونا این مشورت ها در سطوح بالای دو کشور انجام نشده است؛ هرچند که رؤسای جمهوری و وزرا و مسؤولان کمیسیون مشترک تلفنی گفت وگو کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: ضروری دیدم سفری به ترکیه برای مسائل دوجانبه و گفت وگو درباره از سرگیری روابط اقتصادی و همکاری های انرژی و مسائل منطقه ای داشته باشیم.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای دیداری کاری و گفت وگو با همتای خود در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی به آنکارا سفر کرده است.

پس از سفر به سوریه، این دومین سفر خارجی دکتر ظریف پس از فروکش کردن نسبی موج نخست شیوع ویروس کروناست.