عربستان و بشکه‌های سبزی که با آن می‌نوازد!
عربستان و بشکه‌های سبزی که با آن می‌نوازد!
معین نیوز_یونس رنجکش/اخبار حول عربستان سعودی این سال ها بسیار پر تیتر و جذاب برای رسانه ها است و افکار عمومی نیز پیگیر تحولات ابن کشور نفت خیز و با تاثیر گذاری های منطقه ای و جهان عرب است و این روزها هم نواختن ارکستر این کشور با بشکه های سبز نفت در محل تاتر اپرای نیویورک تحسین ها را به عنوان یک شاهکار موسیقی بر انگیخت!...

اخبار حول عربستان سعودی این سال ها بسیار پر تیتر و جذاب برای رسانه ها است و افکار عمومی نیز پیگیر تحولات ابن کشور نفت خیز و با تاثیر گذاری های منطقه ای و جهان عرب است و این روزها هم نواختن ارکستر این کشور با بشکه های سبز نفت در محل تاتر اپرای نیویورک تحسین ها را به عنوان یک شاهکار موسیقی بر انگیخت!

استفاده از بشکه های نفت در کارهنری این ارکستر به گمانی شاید پیام دیگری داشته باشد برای دنیای پیرامون و تداعی گر نمادی از انچه رهبران این کشور در سر می پرورانند و ان هنر نمایی با دلارهای نفتی و کشیدن افق های جدید برای اینده عربستان و جغرافیای پیرامونی باشد.

هر چه باشد سودای رهبران جدید عربستان در این سال ها نشان داد که این کشور جا مانده در تاریخ با تغییر نگرش و اتخاذ سیاست های توسعه ای به دنبال فاصله و شتاب گیری از وضع موجود با بهره گیری از درامدهای نفتی و جایگزینی آن با فرصت های جدید درامدی و برداشتن گام های بلند در مسیری دیگر و سر به سودایی دیگر است.

تصمیم گیران عربستان می کوشد تا در تغییراتی که در ساختار اقتصادی و فضای اجتماعی و فرهنگی این کشور رقم می زنند فصلی جدید در معادلات نظام بین الملل بگشایند ودر بازی تحولات اینده تاثیر گذارتر باشند.

اتفاق های این چند ساله در سرمایه گذاری های عربستان بر روی پروژه های بزرگ علمی و هوش مصنوعی و گردشگری رویای جدیدی را بر روی حاکمان ابن کشور گشوده است و باید منتظر ماند و دید چه تواهد شد!

آنچه اما مهم است درک رونق و تولید ارزش افزوده از درامدهای نفتی و افزایش بازیگری در فضای اقتصادی ابنده و توسعه زیر ساخت های رفاهی در ابن کشور است که می تواند تاثیرات مهمی بر جهان پیرامونی بگذارد. اتفاقات و پیام های ابن کشور عربی را باید زیرکانه تحلیل کرد.