عصر شعر دفاع مقدس ، حرکت فرهنگی شهرداری لنگرود در هفته‌ی دفاع مقدس
عصر شعر دفاع مقدس ، حرکت فرهنگی شهرداری لنگرود در هفته‌ی دفاع مقدس
معین نیوز_قلم زدن در عرصه ی دفاع مقدس بیش از آنکه یک هنر باشد یک وظیفه است. پیوند نسلی که گاه در سردرگمی های دنیای مجازی امروزی غرقند با وصیتها، مناعتها و خداشناسی و خداباوری شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بدون شک جز با فرهنگ‌سازی هدفمند میسر نیست.

بخشی از این فرهنگ‌سازی حوزه ی ادبیات و شعر است که می تواند با ایجاد جذبه ی شنیداری در مخاطب تحولی عمیق در دلها ایجاد کند و اگر نهاد و یا مجموعه ای با برگزاری یک همایش ادبی و فرهنگی توانسته باشند حتی یک شعر اثرگذار به شعرهای حوزه ی ادبیات پایداری ما بیافزاید، هنر آفریده‌است.

در این میان شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود در سالهای اخیر با درک این دغدغه مندی و به همت پیشکسوتان و پیشقدمان ادبی توانمندی چون فرامرز محمدی پور توانست عصر شعرهای ارزشمندی را برگزار نماید که این حرکت در هفته ی اول مهرماه نیز در سالن اجتماعات شهرداری لنگرود با حضور ده تن از شاعران آیینی استان گیلان رقم خورد.

در این برنامه که همزمان با هفته دفاع مقدس، و با حضور دکتر جلالی “فرماندار شهرستان” ، سرهنگ مهرزاد “فرمانده سپاه ناحیه” ، مصطفی طالبی “سرپرست شهرداری” ، اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود ، علاقمندان به این عرصه و جمعی از شعرای استان و شهرستان برگزار شد،فرامرز محمدی پور مجری برنامه و از پیشکسوتان عرصه ی شعر و ادب ضمن سپاس از حضور شعرا و علاقمندان به حوزه ی شعر و ادب، از مجموعه ی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود که همواره در راستای برنامه های فرهنگی و بویژه پاسداشت ادبیات پایداری و شعرهای آیینی دغدغه مند هستند تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه دکتر فداکار رییس شورای شهر لنگرود با بیان اینکه بحث شعر و شاعری از قبل از اسلام نیز رایج بوده و نگاه‌های مختلفی در این زمینه وجود داشته است گفت: شعر و شاعری در مکتب اسلام در بسیاری از موارد توسط بزرگان ما همچون آقا امیرالمومنین ، اهل بیت عصمت و طهارت و قرآن بیان شده و در آیات الهی هم اشاره شده خصوصا به شاعرانی که با اشعارشان مقابله با ظلم می کنند که اشعار آیینی و دفاع مقدس می تواند از مصادیق بارز کلام الهی در این حوزه باشد.

سپس جمعی از شاعران آیینی شهرستان و استان : خانمها: مونا عابدینی، رحیمه احمدپور ، مریم یوسفی نصیری نژاد و آقایان: اسماعیل یکتایی، علی خوشه چین، اسماعیل محمدپور،مرتضی عابدپور، علی پورحسن، زین العابدین اذرارجمند و بهرام علیزاده به خواندن سروده های خود در حوزه ی دفاع مقدس و ادبیات پایداری پرداختند.

حاشیه برگزاری این مراسم با رونمایی از کتاب شعر «خورشید نمی میرد» مجموعه ی آثار زنده یاد شایق لنگرودی (البرز) که به انتخاب آقای فرامرز محمدی پور جمع آوری و چاپ گردید همراه بود.

محمدی پور وجه بارز شعرهای شقایق لنگرودی را جنبه ی دینی و معنوی این اشعار عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در تمامی اشعار این شاعر وجه مسلمان بودن را می توان لمس کرد . در پایان با حضور فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود با اهدا لوح سپاس از شعرای حاضر تجلیل به عمل آمد.