عنایت رضایی‌پور سرپرست فرمانداری آستارا شد
عنایت رضایی‌پور سرپرست فرمانداری آستارا شد
معین نیوز_استاندار گیلان در سفر به آستارا عنایت رضایی‌پور را به عنوان سرپرست فرمانداری و جمشید مهدوی را به سمت معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری این شهرستان معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اسدالله عباسی عصر پنجشنبه در جلسه شورای اداری در فرمانداری آستارا گفت: دولت سیزدهم برگرفته از اراده آحاد مردم است و در مصادره و انحصار حزب و جناح خاصی نیست.

وی به مقابله با کرونا به عنوان اولویت نخست دولت کار و کرامت اشاره کرد و افزود: کشور و به تبع آن استان گیلان در رویارویی با کرونا شرایط خوبی نداشت و روزانه حدود ۸۰۰ هموطن، قربانی کرونا می شدند و بسیاری از هموطنان برای دریافت واکسن به کشورهای همسایه سفر می کردند اما با تلاش دولت آیت الله رئیسی کرونا کنترل و مدیریت شد.

وی مهار تورم را از دیگر برنامه ها و توفیقات دولت سیزدهم برشمرد و ادامه داد: در دولت گذشته سیر تورم، قابل پیش بینی نبود اما اکنون به ویژه در خصوص کالاهای اساسی شرایط امیدبخشی داریم و ذخایر خوبی از کالاها و مایحتاج مردم فراهم شده است.

عباسی خنثی کردن تحریم ها را راهبرد دیگر دولت کار و کرامت دانست و گفت: سفر رئیس جمهور به شانگهای، روسیه و فعال کردن دیپلماسی در وین و توسعه صادرات نفتی و غیرنفتی از توفیقات دولت است که در مدت کمی حاصل شده و ورود ارزهای مسدود شده به کشور بهتر شده است.

استاندار گیلان درباره راهبرد فسادستیزی دولت سیزدهم نیز تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با دستگاه های مختلف و بخصوص دستگاه قضا، اجازه نمی دهیم در استان گیلان فساد اداری و غیر اداری رخ بدهد و در صورت گزارش تخلف از هر مدیری، بدون هیچ تعارف با خاطی برخورد خواهد شد.

عباسی ادامه داد: امید مردم در گذشته کاهش یافته بود و ما وظیفه داریم امیدواری مردم را افزایش دهیم و با استفاده از ظرفیت های شوراها، بسیج و سمن ها مشارکت آنها را در اداره امور جامعه جلب کنیم.

وی در خصوص برنامه ساخت مسکن در گیلان گفت: زمین های مناسب را برای این منظور مهیا کرده ایم و به نام نویسی متقاضیان سرعت داده ایم و امیدواریم در این راستا به تعهدات خودمان هرچه بهتر و سریعتر عمل کنیم.

حجت الاسلام ناصر صالحی امام جمعه موقت آستارا نیز در این جلسه تغییر به نفع مردم را از شعارهای آیت الله رئیسی دانست و گفت: تغییر و تحول به نفع مردم فقط با تغییر در سطح مختلف مدیریتی محقق خواهد شد.

او مردم آستارا را ملتی قدردان و با فرهنگ توصیف کرد و افزود: مردم این شهرستان قدردان مدیرانی هستند که جانانه برای مردم کار و خدمت می کنند و در بکار گیری مدیران، نباید به جناح خاصی اکتفا شود بلکه ملاک باید طبق فرموده علی (ع) امانت داری و کفایت افراد باشد.

وی به ظرفیت های آستارا همچون راه آهن، بندر و گمرک اشاره کرد و ادامه داد: این شهرستان با این همه مواهب اقتصادی نباید جوانان بیکار داشته باشد و اگر کارگزاران، شعار ما می توانیم را عملی کنند، بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

در پایان این جلسه با معرفی عنایت رضایی پور به عنوان سرپرست فرمانداری آستارا از سید سعید میرقربانی که هفت ماه سرپرستی فرمانداری این شهرستان را عهده دار بود، قدردانی شد.

جمشید مهدوی که به سمت معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آستارا منصوب شد، پیش از این ریاست اداره اوقاف و امور خیریه را بر عهده داشت.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان ، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.