غزه، تکرار تاریخ عاشورا
غزه، تکرار تاریخ عاشورا
معین نیوز_که گفته است تاریخ تکرار نمی شود، « کل یوم عا شورا و کل ارض کربلا» جمله ای است که از آغاز خلقت تا امروز زنده است و به ما می آموزاند که ستیز بین ظالم و مظلوم ، خیرو شر و دیو و پری همیشگی است...

که گفته است تاریخ تکرار نمی شود، « کل یوم عا شورا و کل ارض کربلا» جمله ای است که از آغاز خلقت تا امروز زنده است و به ما می آموزاند که ستیز بین ظالم و مظلوم ، خیرو شر و دیو و پری همیشگی است.

امروز ،غزه است که تکرار تاریخ حسین بن علی را تجربه می کند، تکرار بستن آب یزیدیان بر روی اهل بیتش، تکرار آوارگی زنان و کودکانش، تکرار خاموشی دنیا ،هلهله ی دیو صفتان و….

امروز هر کس که انسان است و بویی از انسانیت برده است باید زکات انسان بودنش را بپردازد ، هر کس به طریقی ، یکی با دعا و تضرع ، دیگری با کمکهای انسان دوستانه, آن یکی با به خیابان آمدن و مشت‌های گره خورده و صاحبان قلم و اندیشه نیز با روشنگری و آگاهی بخشی .

امروز بهترین زمان به زیر کشیدن پرچم منحوس کشوری است که رهبرمان نوید محو آن را سالها پیش به جهان داده است و این جنایات ددمنشانه ی رژیم غاصب صهیونیسم شاید بهترین زمان شناساندن چهره ی منحوس آن به دنیاست و تشکیل اراده ای جهانی برای نابودی و ریشه کن کردن این تومور بدبویی که در جسم و جان بشر ریشه دوانده است.

نزدیک است روزی که آه مادران و پدران فرزند از دست داده و کودکان بی گناه کشته شده دامان نحس غاصبان را به آتش کشد و آنان را در جهنم فتنه هایشان بسوزاند.

امروز بیمارستان به آتش کشیده شده ی غزه تکرار تاریخ به آتش کشیدن خیمه های اهل بیت ابا عبدالله الحسین پس از واقعه ی عاشوراست و هر کس که ادعای حسینی بودن دارد و حسرت اینکه نبود تا در عاشورا صدای « هل من ناصرا ینصرنی اش» را لبیک بگوید، اکنون همان صدا در فلسطین و از سینه ی دردمند صدها مرد و زن و کودک و  پیر و جوان به گوش می رسد و عرصه ی امتحانی دوباره است برای همه ی ما که از کودکی زیر بیرق حسین سینه زده ایم و صدای « ما اهل کوفه نیستیم…سر داده ایم.

امروز عرصه ی امتحان میلیون ها دلداده ای است که اربعین ها عمود به عمود پیاده رفتند تا در کربلا با خیل نادمان و جاماندگان عاشورا سهیم باشند .

چه زیبا گفت سلمان هراتی که : «جهان قرآن مصور است که آیه ها در آن به جای آنکه نشسته باشند، ایستاده اند» و به راستی دست درازی  در این قرآن مصور که تمام جهان شاهد آن است چه پاسخی جز بیزاری و برائت از فتنه انگیزانش می تواند داشته باشد.

امروز نه تنها جهان اسلام که هر انسانی در هر دین و آیین و مکتب و فرهنگی می تواند در برابر چنین ظلمی که انسانیت را نشانه گرفته است قد علم کند ؛ به فرموده ی حسین (ع) که : اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

بی شک اگر تمام آزادگان دنیا فارغ از هر ملیتی به پا خیزند و هر کدام فریادی برآورند طوفان الاقصی یش نام اسراییل  و هر کشور کودک کشی را که حتی الفبای جنگ را نیاموخته است از نقشه ی جهان محو خواهد کرد.

رحیمه احمدپور