فراخوان جشنواره “رفیق خوشبخت ما” در گیلان
فراخوان جشنواره “رفیق خوشبخت ما” در گیلان
معین نیوز_مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان از علاقمندان برای شرکت در جشنواره ملی فرهنگی، هنری و ادبی "رفیق خوشبخت ما"نکوداشت خدمات کم نظیر و فراموش نشدنی سردار دل ها دعوت کرد.

سیاوش غلامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری این جشنواره در قالب دو رویداد اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی با هدف بررسی سبک زندگی شهید حاج قاسم سلیمانی متناسب با شعارها و اهداف جمعیت هلال‌احمر شامل تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها، حمایت از زندگی و سلامت مردم و کوشش برای برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت ها است.

وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این بخش می توانند آثارشان را در قالب شعر، روایت، مقاله، دلنوشته، فیلمنامه، اطلاع نگاشت، نقاشی، خوشنویسی و پوستر تا دهه فجر در سایت سازمان جوانان هلال‌احمر” Javanan.rcs.ir/rafigh” ثبت کنند، اسامی برگزیدگان در ایام الله دهه فجر اعلام و از آنان تقدیر می‌شود.

مدیرعامل هلال احمر گیلان خاطر نشان کرد: موضوع دیگر نیز برگزاری رویدادی با عنوان “چلچراغ” چهل کار خیر و بشردوستانه به نیابت از سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در چهل روز که همزمان با سالگرد سردار دل ها آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این رویداد داوطلبان نیت کرده اند تا در این مدت اقدامات و امور خیر را به انجام رسانده و ثواب آن را به روح شهید سلیمانی هدیه کنند، اضافه کرد: نمونه‌ های این امور خیر از جمله کمک به بیماران کرونایی، اقداماتی برای کمک به شهروندان در راستای مقابله با کرونا، ایمن‌ سازی شهر در برابر شیوع این ویروس و کمک به نیازمندان در سایت سازمان جوانان هلال احمر اعلام شده است.

سیزدهم دی ماه سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.