فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه « طنز پهلو » منتشر شد
فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه « طنز پهلو » منتشر شد
معین نیوز_فراخوان ارسال اثر به هشتمین جشنواره طنز و رسانه « طنز پهلو » یادمان کیومرث صابری فومنی ( گل آقا ) منتشر شد.

به گزارش معین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، بنا بر اعلام دبیرخانه هشتمین جشنواره طنز پهلو ، فراخوان هشتمین جشنواره طنز و رسانه ( طنز پهلو ) یادمان کیومرث صابری فومنی ( گل‌ آقا ) منتشر شده است ، این جشنواره با همکاری معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود .

در این فراخوان از تمامی روزنامه‌نگاران ، نویسندگان ‌، شاعران ، طنز پردازان و هنرمندان دعوت شده است تا در بخش‌های داستان کوتاه طنز ، کاریکاتور و کارتون ، شعر طنز ، طنز چند رسانه‌ای ( محتوای شبکه‌های اجتماعی ) و نثر طنز ( طنز مطبوعاتی ) آثار خود را به این دبیرخانه ارسال نمایند .

گفتنی است به دلیل اهمیت روز افزون شبکه‌های اجتماعی ، بخش طنز چند رسانه‌ای برای دومین بار به جشنواره اضافه شده تا نگاه رسمی‌تری به این بخش از تولیدات چند رسانه‌ای بشود که توسط کاربران این شبکه‌ها تولید می‌شود .

موضوعات جشنواره شامل : انتخابات ، یک بام و دو هوای حمایت غرب از مردم غزه ، بسته شدن پنجره جمعیتی در آینده نزدیک و پیر شدن ایران توهمات اپوزوسیون جمهوری اسلامی ایران ، ورزش به ویژه فوتبال ، گرانی خودرو ، مصائب اینترنت ، گرانی خانه و کرایه خانه ، آفت‌های فضای مجازی ( اعتیاد به گوشی ، فود بلاگرها ، بلاگرهای بی‌سواد ، فیک ‌نیوزها و … ) ، جهان‌گردی ایرانی‌ها و ایران گردی جهانیان ، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی ، بروکراسی اداری و آزاد است .

در این فراخوان آمده است ، هر اثری که در رسانه‌های رسمی ، شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است ، می‌تواند در جشنواره شرکت کند ، همچنین آثار ارسالی نباید قبلا برنده جایزه ملی شده باشند .

دبیرخانه هشتمین جشنواره طنز پهلو تاکید نمود : آیین پایانی این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در استان گیلان ، شهر فومن ( زادگاه گل ‌آقا ) برگزار خواهد شد و علاقمندان ‌می‌توانند آثار خود را  تا تاریخ ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ به نشانی www.pressfestival.ir/tanz ارسال نمایند .