فراکسیون حزب الله لبنان: اکنون وقت جدل نیست، وقت اتحاد است
فراکسیون حزب الله لبنان: اکنون وقت جدل نیست، وقت اتحاد است
محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت (حزب‌الله) در مجلس لبنان روز چهارشنبه در واکنش به انفجار عصر دیروز بیروت ضمن تاکید بر اینکه اکنون زمان بحث‌وجدل کردن کردن و گرفتن امتیاز نیست، خواستار همکاری و اتحاد همه لبنانی‌ها برای حل بحران‌های این کشور و یافتن راه‌حل شد.

به گزارش تارنمای تلویزیون او.تی.وی لبنان، رعد گفت: ما در برابر وحشت فاجعه‌ای قرار داریم که دیشب بیروت پایتخت و بندر تاریخی آن را لرزاند. میزان ویرانی‌های به‌بار آمده و تعداد شهدا و زخمی‌ها بسیار بالاست و آسیب‌های سنگینی به کشور، شهروندان و منافع عمومی و خصوصی وارد شده است.

وی افزود: تنها کاری که می‌توانیم در سطح ملی انجام دهیم این است که به ایمانمان به خداوند و حق مردم‌مان برای داشتن زندگی در کشوری آزاد و سالم و مستقل راسخ باشیم. خود را از کینه و نفرتی که دشمنان و جاهلان برای ایجاد فتنه و تحریک میان لبنانی‌ها شعله‌ور می‌کنند، دور کنند. دشمنان در پی آنند که اذهان لبنانی‌ها را از حل مشکلات اساسی‌شان که اشغالگری اسرائیل و تهدیدات مستمر آن،‌ فساد و نظام مستحکم آن است،‌ منحرف کنند. می‌خواهند لبنانی‌ها از داشتن زندگی مسالمت‌آمیز مشترک در کنار هم که زیربنای سیاست‌ها و طرح‌های توسعه و پیشرفت است و لبنان را به سمت ثبات و توسعه پیش می‌برد،‌ محروم کنند.

وی افزود: اکنون زمان تاسف خوردن، بحث‌وجدل کردن،‌ گرفتن امتیاز از طرف مقابل و یا موضع‌گیری منفی نیست.

اکنون زمان است که برای مقابله با چالش‌ها و مشکلاتی که همه با آن روبه‌رو هستیم،‌ دست‌به دست‌ هم دهیم و به فکر یافتن راه‌حل و ایده‌های واقع‌بینانه باشیم تا زمینه‌ای فراهم شود همه به مسئولیت‌ها و وظایف خود در برابر کشورمان عمل کنیم.

رعد ضمن اینکه برای شهدا طلب آمرزش و برای زخمی‌ها طلب شفای عاجل کرد، از خدا خواست به همگان صبر عنایت کند و همه بتوانند با کنترل خود و همکاری مثبت،‌ دلایل واقعی این فاجعه را شناسایی و عادلانه و جسورانه عاملان آن را معرفی کنند و در نهایت در کنار هم بتوانند برای یافتن راه‌های خروج کشور از بحران روزافزانش، همکاری کنند.

در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، عصر دیروز (سه‌شنبه) انفجار مهیبی رخ داد. که بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۰ کشته و بیش از ۴ هزار زخمی بر جای گذاشته است .

کشورهای مختلف جهان روز چهارشنبه با صدور پیام هایی با مردم و دولت لبنان در ارتباط با وقوع انفجار در بندر بیروت پایتخت لبنان در عصر سه شنبه که ۱۰۰ کشته و بیش از ۵ هزار زخمی به دنبال داشت، ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.