فرصت های سرمایه گذاری های مشترک خوبی در گیلان برای بخش های خصوصی ایران و قزاقستان وجود دارد
فرصت های سرمایه گذاری های مشترک خوبی در گیلان برای بخش های خصوصی ایران و قزاقستان وجود دارد
معین نیوز_مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان گفت :زمینه ها و فرصت های خوبی در گیلان برای سرمایه گذاری های مشترک اقتصادی بین بخش های خصوصی ایران و قزاقستان وجود دارد.

دکتر یونس رنجکش در وبینار اشنایی با بازارهای ایران و قزاقستان که بین مسوولان و فعالان اقتصادی دو کشور بر گزار شد افزود : شناخت بهتر فرصت های موجود در مناطق مختلف و زمینه های همکاری های مشترک بین فعالان اقتصادی دو کشور می تواند بر پایداری بیشتر بازارهای هدف و تامین نیازهای این بازار ها بسیار حایز اهمیت باشد.

وی اظهار داشت : بررسی روابط اقتصادی دو کشور که از دهه ۷۰ شمسی آغاز شده است بیشتر متوجه داد و ستد های معمول و محدود در تامین چند قلم از کالاهای تجاری لست در صورتیکه با توجه به پیشینه تاریخ فرهنگی و قومیتی و استعداد های موجود در حوزه های مختلف دو کشور می توان زمینه های بیشتری از همکاری ها را شکل داد.

به گفته وی ، از طرفیت های فرهنگی در مسیر دیپلماسی عمومی بویژه در بخش گردشگری به منظور شناخت بیشتر از توانمندی ها و طرفیت های دو کشور می توان بیشتر استفاده کرد که تاکنون این مهم در برنانه ریزی ها دیده نشده است.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گیلان با تاکید بر خورداری این استان از فرصت ها و ظرفیت های بالا در بخش های زیر ساختی حمل و نقل و پتانسیل های حوزه گردشگری از توریسم درمانی تا ورزشی و همچنین تولید محصولات کشاورزی و صنایع خواستار حضور سرمایه گذاران این کشور با همکاری بخش خصوصی ایران برای سرمایه گذاری در گیلان شد.

رنجکش ادامه داد : موقعیت های طبیعی و جعرافیایی و تاریخی گیلان جذابیت های بالایی برای سرمایه گذاری های خارجی دارد که فعالان اقتصادی قزاقستان با توجه به مناسبات خوبی که بین دو کشور ایران و قزاقستان وجود دارد می توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود : نقش اتاق های بازرگانی دو کشور و همچنین استان های گیلان و قزاقستان می توانند بسیار تعیین کنده باشد.

در این وبینار شرکت کنندگان دو کشور دیدگاهای خود در خصوص معرفی ظرفیت ها و راهکارهای بهتر تقویت مناسبات تجاری و اقتصلدی را بیان کردند.

یونس رنجکش