فرمانداری لاهیجان گوش شنوای اصحاب رسانه استان شد
فرمانداری لاهیجان گوش شنوای اصحاب رسانه استان شد
معین نیوز_به روال هرساله در مراسم تجلیل شهرستانها که شرکت می‌کنی اغلب وقتی صحبت چند خبرنگار اول سخنران به درازا می انجامد عرصه بر دیگران به جبر زمان تنگ می شود و مجری نشست اعلام می‌کند که مدیریت زمان کنید و یک یا دو نفر به نمایندگی صحبت کنید؛ اما از پس تمام نقدهایی که شد ، رکورد شکنی فرمانداری لاهیجان در اختصاص دادن زمانی طولانی برای شنیدن سخنان قریب به ۸۰ خبرنگاری که از شهرهای دور و نزدیک در این نشست حضور داشتند به واقع جای تقدیر داشت .

جلسه‌ای که از ۹:۳۰ آغاز و تا حدود ۱ طول کشید و مسوولین حاضر صبورانه پای درد دل تک تک فعالان این عرصه نشستند.

درد دل هایی که از نقدهای تند و کوبنده آغاز شد ، با ملایمت پیشرفت و با تجلیل به پایان رسید.

هرچند عدم برگزاری نشست خبری در ۱۰ ماه اخیر توسط فرمانداری لاهیجان گلایه ی بحق اغلب خبرنگاران بود اما سعه ی صدری که در فرآیند برگزاری نشست حاکم بود نشان داد تریبون رسانه‌ای فرمانداری این شهرستان آزاد است و می‌توان با گفتمان سازنده و اندک تعامل مستمر، موانع ارتباطی پیش پای رسانه‌های شهرستان را برداشت و در را برای بهره مندی از ظرفیت کم نظیر رسانه های این شهرستان که اولین نمایندگی خانه مطبوعات گیلان در آن استارت خورده است گشود.

در این مراسم افشاری، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات گیلان با اشاره به اینکه مشکلات خبرنگاران استان بسیار است و این بسیاری مشکلات موجب گردیده که بنده شخصاً در شهرستان ها برای شنیدن نقطه نظرات و صحبت‌های فعالان این عرصه حضور پیدا کنم تصریح نمود: امیدوارم بتوانیم در این راستا و در جهت رفع مشکلات قدم‌های ارزشمندی برداریم.

وی اصحاب رسانه را به جهت ارتباط مستمری که با مردم و جامعه دارند بهترین مشاوران مسئولین در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: در عصر ما دیگر رسانه تنها پل ارتباطی مردم و مسئولین نیست بلکه ما امروز با عصر بحرانی رسانه مواجهیم و هر مسئولی که بتواند تعامل سازنده با این قشر داشته باشد در وهله اول تبلیغ نظام را کرده است.

براتی فرماندار لاهیجان نیز انتقاد سازنده را موجب پیشرفت هر نظامی عنوان نمود و گفت: اگر اطلاع رسانی با همه ی شاخصه هایش و با همدلی و وفاق بین مسوولین و مجموعه های مختلف صورت بگیرد و از طرفی سازنده و منصفانه باشد موجب رشد و تعالی خواهد شد.

وی عملکرد فرمانداری در حوزه های مختلف بویژه در بحث آب را بسیار گسترده خواند و گفت: شاید بدلیل عدم ارتباط و تعامل مطلوب رسانه ای مان بسیاری از این عملکردها دیده نشد که انشالله تلاش خواهد شد پس از این با برگزاری نشست‌های ماهانه و فصلی در کنار بیان عملکردها از نقطه نظرات دوستان رسانه ای بهره مند شویم تا با تعامل دو سویه شاهد پیشرفت و تعالی هر چه بیشتر شهرستان لاهیجان ، مهد تمدن و پایتخت چای کشور باشیم.

پایان این نشست با تجلیل بیش از ۸۵ نفر از فعالان عرصه ی رسانه شهرستان لاهیجان و استان توسط فرمانداری و با حمایت شهرداری و بخشداری لاهیجان همراه بود.
گرامیداشت یاد مرحوم فلاح شجاعی روزنامه نگار فقید لاهیجانی و نیز نثار فاتحه ای بر مزار بزرگ مردان عرصه ی رسانه ی این شهر ،مرحوم مرتضی محیطی خبرنگار صدا و سیمای مرکز گیلان و مرحوم جهانگیری ، حرکت پسندیده ای بود که به همت فرمانداری و به اتفاق چند تن از فعالان این عرصه صورت گرفت.