فرماندار صومعه سرا:دهیاران ایجاد اشتغال را در اولویت قرار دهند
فرماندار صومعه سرا:دهیاران ایجاد اشتغال را در اولویت قرار دهند
معین نیوز _ فرماندار صومعه سرا با تأکید بر تلاش برای افزایش میزان درآمدپایدار روستائیان گفت: دهیاران علاوه بر رسیدگی به مسائل عمرانی مناطق روستایی، با نگاه کار آفرینی اشتغال را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

سید جلال سید محمدی روز چهارشنبه در جلسه بررسی طرحهای درآمدزایی دهیاری‌های این شهرستان اظهار داشت:اجرای طرحهای درآمدزایی مانند ایجاد بازارچه های محلی روستایی احیا آب بندان ها با استفاده چند منظوره می تواند موجب درآمد پایدار دهیاری ها و اشتغال روستائیان گردد .

وی بر حرکت دهیاران در مسیر تحقق شعار سال “جهش تولید” تاکید و تصریح کرد: دهیاران باید برای هزینه کرد اعتبارات ارزش افزوده  طوری برنامه ریزی کنند تا موجبات توسعه و آبادانی روستا با افزایش تولید و اشتغالزایی فراهم شود.

وی افزود: گسترش و ترویج فرهنگ کارآفرینی در روستاها و توجه بیشتر مدیریت‌های محلی به خلاقیت و نوآوری در مدیریت منابع و امور اقتصادی از اهداف اجرای طرح‌های درآمد زایی در روستاها است.

سید محمدی خاطرنشان کرد: دهیاران در تحقق اهداف مورد نظر از طریق اجرای طرح‌های درآمدزا در سطح روستاها در خط مقدم قرار دارند .

وی از شناسایی ۱۰ روستا دارای زمین با قابلیت تجاری طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: در این خصوص و طی نشستی با دکتر نوبخت مبلغ ١٠میلیارد تومان جهت ایجاد غرفه محصولات روستایی درخواست شده است .

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت : با اخذ کمترین آورده شخصی طرح بیمه دهیاران در روستاها گیلان اجرایی می‌شود.

یاور پیرعلایی اظهار داشت: بیمه تکمیلی دهیاران، کارشناسان و همچنین بیمه مسئولیت مدنی دهیاران،  خدمتی در حال اجرا دولت به خدمتگزاران در روستاها است .
وی در ادامه افزود: پس از حدود ۱۰سال از روز شنبه هفته آینده حسابرسی از دهیاری‌های شهرستان صومعه سرا آغاز می شود.

پیرعلائی خاطرنشان کرد: دهیاری های گیلان در زمینه ایجاد طرح های درآمد زایی تا انتهای سال ٩٨ رتبه ٣١ کشور را داشتند که خوشبختانه در سال جاری این عدد به رتبه سوم کشور رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد:دولت زمینه برخورداری دهیاری ها را از تسهیلات ارزان و آسان در قالب خرید ماشین آلات فراهم کرده و دهیاران می توانند با استفاده از این تسهیلات و در راستای ارتقاء درآمد خود دستگاه‌هایی مانند بیل بهکو، تراکتور، کمباین و نیسان را خریداری کنند.

صومعه سرا با حدود ۱۳۰ هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.