فصل جدید مدیریت شهری لنگرود کلید خورد
فصل جدید مدیریت شهری لنگرود کلید خورد
معین نیوز_در کش و قوس‌های تلاش‌ شورای اسلامی شهر لنگرود جهت معرفی شهرداری توانمند برای این شهر سرانجام بعد از انتظاری طولانی فصل جدید مدیریت شهری لنگرود با معارفه صادق صادق پور به عنوان شهردار این شهر کلید خورد.

شهردار جوانی که پیش از این پست شهرداری را تجربه کرده و با تخصص دکترای شهرسازی بر مسند شهرداری این شهر نشسته است و امید می‌رود بتواند به مدد تخصص و تعهد و حمایت شورای اسلامی شهر ،آورده های ارزشمندی را برای لنگرود به ارمغان آورد. در مراسم معارفه ای که با حضور خسرو آرنگ سرپرست دفتر امور شهری و روستایی استانداری گیلان، امام جمعه، مسئولین شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود، تعدادی از خانواده‌های شهدا، شهروندان و اصحاب رسانه برگزار شد، سرپرست امور شهری و روستایی استانداری گیلان با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری با حداقل منابع باید بیشترین بهره وری را داشته باشیم اظهار داشت : ما باید به سمتی پیش برویم که سرمایه‌گذاری را ایجاد کنیم تا موقعیت سرمایه گذاری برای دیگران فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته ظرفیت هایی که در سطح کشور وجود دارد می‌تواند بیش از ۱۶۰ میلیون جمعیت را پوشش دهد؛ از این روست که با اندک مدیریت هدفمند می‌توان این ظرفیت‌ها را بارور نموده تا با بهره وری از پتانسیل های ارزشمندی که در کشور وجود دارد به ارتقاء سطح عمران، اقتصاد و معیشت مردم کمک نمود.

آرنگ مسائل زیست محیطی را از موضوعات حاد کشور دانست و افزود :علی‌رغم اینکه موضوع پسماند در سطح استان امنیتی شده بود اما خوشبختانه با مطالعاتی که در حوزه پسماند لنگرود صورت گرفته این موضوع در این شهر مدیریت شده است ؛هرچند این روند باید قوی تر از گذشته دنبال شود و در راستای طرح جامع پسماند اهتمام ویژه صورت گیرد تا بتواند منابع مالی به این حوزه تعلق بگیرد.

وی به حوادث اخیر کشور نیز اشاره داشت و افزود :وظیفه ما امروز آگاه نمودن جوانانی است که ساعت ها در فضای مجازی مشغول اند و با انواع خطرات این فضای هزار رنگ مواجهند؛ این همان جهاد تبیینی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره فرمودند و امیدواریم همه ما در این مسیر گام برداریم.

حجت الاسلام نقوی، امام جمعه لنگرود نیز با اشاره به اینکه در تعالیم دینی شهر، شهروند محور بوده و با همت مردم و برای مردم ساخته می‌شود گفت: با نگاه دینی ،شهرداری تنها عهده‌دار ساخت شهر نیست بلکه خوب ساختن شهر و خوب حفظ نمودن آن دو عامل اساسی و به هم تنیده برای داشتن شهروندان خوبی است که در آن زندگی می‌کنند.

وی با تاکید بر این نکته که باید به گونه ای پیش برویم که در دنیا لنگرود شناخته شود اظهار داشت: خواسته ام از شهردار جوان مان این است که با نگاه تحول گرایانه وارد این عرصه شوند تا شهر لنگرود در سطح استان، کشور و حتی دنیا شناخته شود.

امام جمعه لنگرود نمادها را از دیگر مسائل بسیار مهم شهر دانست که جزو جلوه های بصری یک شهر محسوب می‌شوند و لذا باید بتواند در معرفی شهر لنگرود به گردشگران کمک کند و امیدوارم شهردار محترم در این راستا عنایت ویژه داشته باشند.

وی به کم کردن هزینه های جاری شهرداری و مدیریت کمی نیروی کار در این مجموعه نیز اشاره نمود و گفت: امید می‌رود با تدبیر بیشتر در این حوزه بتوانیم از هزینه‌های جاری شهرداری کاسته و آن را به سمت هزینه‌های عمرانی سوق دهیم. امام جمعه لنگرود ضمن تشکر از آقای طالبی که ماهها سرپرستی شهرداری را عهده دار بودند به توانمندی‌های شورای شهر لنگرود اشاره نمود و خاطر نشان کرد : به جرات می توان گفت که شورای اسلامی شهر لنگرود از بهترین شوراهای شهر در کشور است لذا از این ظرفیت به نفع شهر لنگرود باید بیش از پیش بهره گرفت. فرماندار لنگرود نیز در ادامه ویژگی حاکمان فاضل را از دیدگاه امام صادق (ع) مهربان بودن، سخاوتمندی و عدالت عنوان نمود و افزود : از جمله مقولاتی که بعد از چهاردهه انقلاب جای کار دارد و نتوانستیم آنگونه که باید به آن جامه عمل بپوشانیم بحث عدالت است که لازم است همگی ما در این موضوع اهتمام ویژه داشته باشیم و لذا باید بکوشیم تصمیماتمان توام با شفاف‌سازی، هوشمندسازی، مردمی سازی و کارآمدی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد با حضور دکتر صادق پور به عنوان شهردار این شهر و حمایت‌های شورای اسلامی شهر، شاهد توسعه روز افزون و اجرایی شدن پروژه های ارزشمندی در لنگرود باشیم.

در ادامه ، طالبی که ۱۶ ماه سرپرستی شهرداری لنگرود را عهده‌دار بود ضمن تبریک به دکتر صادق پور شهردار این شهر اظهار داشت: همه ما باید مکمل هم در مسیر توسعه همه جانبه شهرمان باشیم.

وی با بیان اینکه تمام تلاشش را در سمت سرپرستی شهرداری جهت پیشبرد اهداف مجموعه به کار برده است گفت: در سال ۱۴۰۰ بودجه شهرداری ۱۰۳ میلیارد تومان بود که با افزایش بودجه توانستیم به رقم ۱۰۹ میلیارد تومان برسیم و در سال جاری نیز پیش‌بینی بودجه ۱۸۰ میلیارد تومان بود که ۷۹ میلیارد تومان آن تا به امروز تحقق پیدا کرده است.

وی به آمار چشم گیر و‌رو به رشد در حوزه های : آسفالت کوچه ها و معابر، بتن ریزی، پیاده روسازی و لوله گذاری اشاره نمود و اذعان داشت: انشاءالله با تجارب و اندیشه والای دکتر صادق پور بتوانیم مسیر خدمت رسانی را سربلندتر از گذشته طی نماییم.

در پایان دکتر صادق پور شهردار لنگرود پس از قرائت سوگندنامه با بیان اینکه مدیریت شهری یک رشته و تخصص میان رشته ای است اظهار داشت: در حوزه مدیریت شهری لازم است تمام ابعاد روانشناسی ،سیاسی، عمرانی ،شهرسازی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و از آنجایی که یک فرد به تنهایی نمی تواند در تمامی این ابعاد توانمند باشد اینجاست که ضرورت مشارکت مردم پررنگ‌تر نمود پیدا می‌کند.

صادق پور ضمن سپاس از اعضای شورای اسلامی شهر لنگرود به جهت اعتماد به وی اظهار داشت: تمام همتم را به کار خواهم بست تا لایق این اعتماد باشم.

وی خواستار همدلی و همراهی تمام مجموعه های دست اندرکار در مسیر پیشرفت و تعالی این شهر شد. دکتر صادق پور در پایان اظهار داشت: همه ی همت مان را به کار خواهیم بست تا در قالب کارگروه های مختلف شهر لنگرود را بیش از پیش به پیشرفت و توسعه ای که شایسته مردم فهیم آن است سوق دهیم.