فعالیت مخلان نظم و امنیت به صورت مستمر رصد می‌شود
فعالیت مخلان نظم و امنیت به صورت مستمر رصد می‌شود
معین نیوز_فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح اقتدار با هدف شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش و مجرمان حرفه‌ای خبر داد و گفت: فعالیت ناقضان امنیت به صورت مستمر رصد شده و برخورد پلیس با مخلان نظم و آرامش جامعه قاطعانه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار عزیزاله ملکی روز پنجشنبه در نمایشگاه طرح اقتدار پلیس با اشاره به اهمیت نقش رسانه‌ها در تامین امنیت روانی و پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: ارتقای سطح دانش انتظامی مردم و تشدید اقدامات پیشگیرانه در محله‌ها و مناطق جرم خیز در کاهش وقوع جرائم موثر است که با تعامل، هماهنگی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌توان گامی مهم در راستای تامین امنیت پایدار برداشت.

وی یکی از اولویت‌های اصلی پلیس گیلان را اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و مقابله با مخلان آسایش و امنیت مردم دانست و گفت: نیروی انتظامی استان در راستای شناسایی و دستگیری مخلان نظم و امنیت با اشرافیت اطلاعاتی، طرح اقتدار را طی چهار روز اجرا کرد.

فرمانده انتظامی گیلان افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس و ارتقای سطح امنیت عمومی را از اصلی‌ترین اهداف اجرای طرح اقتدار پلیس ذکر و تصریح کرد: شناسایی و برخورد با اراذل ، اوباش و مخلان نظم و امنیت شهروندان از دستاوردهای اجرای این طرح بوده است.

سردار ملکی در تشریح اقدامات پلیس گیلان در اجرای طرح اقتدار به کشف ۱۳۷ قبضه سلاح غیر مجاز، ۶۲۵ فشنگ، ۳۸ تیغه سلاح سرد و شناسایی و برخورد با گردانندگان صفحات فضای مجازی که اقدام به قدرت نمایی می‌کردند اشاره و تصریح کرد:  در این طرح ۶۶ نفر از مخلان نظم و امنیت با سوابق شرارت و ایجاد نا امنی توسط پلیس دستگیر و ۱۳۱ نفر از اراذل و اوباش احضار و ضمن توجیه از آنها تعهد اخذ شد.

وی همچنین با اشاره به عملکرد پلیس گیلان طی پنج ماه نخست سال جاری از دستگیری ۳۳ هزار و ۲۱۶ نفر شامل سارقان، مجلوبین، معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر با اشرافیت اطلاعاتی پلیس خبر داد و تصریح کرد: مجموع مجرمان دستگیر شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان گیلان همچنین به اجرای مستمر طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در استان اشاره و بیان کرد: طی پنج ماه نخست سال جاری ۳۳۶ قبضه انواع سلاح توسط پلیس گیلان کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مواد مخدر ریشه بسیاری از جرائم، ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است ، اظهار داشت: این موضوع لزوم توجه ویژه نهادهای مربوطه در راستای برخورد با این پدیده شوم را دوچندان می‌سازد.

سردار ملکی با بیان اینکه طی پنج ماه نخست امسال   بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده است،  تصریح کرد: در کشف هروئین ۲۳ درصد و در کشف سایر مواد مخدر صنعتی با افزایش ۱۹ درصدی روبرو هستیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه فعالیت‌ و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مستمر رصد می‌شود، افزود: ۲۶۲ نفر از مخلان نظم و امنیت توسط پلیس گیلان طی پنج ماه گذشته دستگیر شدند؛ ضمن اینکه نزاع و درگیری طی این مدت؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد کاهش داشته است.

سردار ملکی با بیان اینکه مشارکت مردم و دستگاه‌ها و همکاری آنها با پلیس برای کاهش وقوع سرقت امری ضروری است،  افزود: طی پنج ماه گذشته، ۱۲ هزار و ۵۹۹ فقره سرقت رخ داد که می‌توان با رعایت نکات ایمنی از بروز این سرقت‌ها پیشگیری کرد.

وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با طرح دوستی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی اقدام به کلاهبرداری و اخاذی می‌کنند، بیان داشت: طی مدت یاد شده ؛  یکهزار و ۵۷۹ پرونده در حوزه جرائم سایبری تشکیل شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۱ درصدی تعداد پرونده‌های تشکیل شده روبرو هستیم .

فرمانده انتظامی  گیلان با تاکید بر ضرورت  رعایت قوانین و مقرارت راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان به آماری از تصادفات رانندگی امسال نیز اشاره و اظهار کرد:طی پنج ماه گذشته  ۱۴ هزار و ۴۸۴ فقره تصادف رانندگی در استان رخ داد که مصدومان تصادفات و متوفیان آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۶ و ۲ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه پلیس همواره با افراد قانون‌شکن برخورد جدی و قانونی می‌کند ، خاطرنشان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در خصوص شناسایی و برخورد با مجرمان است.