فیلم مستند تاریخی روابط گیلان و استراخان روسیه کلید خورد
فیلم مستند تاریخی روابط گیلان و استراخان روسیه کلید خورد
معین نیوز_رییس پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان از ساخت فیلم مستند تاریخ روابط فرهنگی و تجاری و اقتصادی استان های گیلان و استراخان روسیه خبر داد.

به گزارش معین نیوز، دکتر سید هاشم موسوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار معین نیوز افزود : این فیلم که مقدمات تولید ان از یکسال پیش آغاز شده است در دو بخش ایران و روسیه فیلم برداری می شود.

وی اطهار داشت : هم اکنون یک گروه از عوامل فیلمبرداری به سر پرستی نادر معصومی کار گردان این فیلم در استان استراخان روسیه حصور دارند.

وی اضافه کرد : ساخت این مستند با هدف معرفی تاریخ روابط فرهنگی ۴۰۰ ساله گیلان و استراخان و در راستای تقویت دیپلماسی فرهنگی انجام می شود.

وی ادامه داد : در ساخت این فیلم استانداری گیلان ، وزارت امور خارجه ، اتاق بازرگانی گیلان ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ، سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استراخان ، سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مشارکت دارند که از مدیرا ن و مسوولان این مجموعه ها و همکارانشان قدر دانی می کنم.

نادر معصومی کار گردان مستند دریای مهر هم در گفت و گو با خبرنگار معین نیوز افزود : فیلمنامه این فیلم توسط او نوشته شده است و پروانه فعالیت این مستند از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر گردیده است.

وی اطهار داشت: روایت گری این فیلم را اعطم عزت دوست و مجری طرح ان الهه گل محمدی است و کار فیلمبرداری را نیز بصورت مشترک نادر معصومی و گل محمدی انجام می دهند و مشاور این مستند فرهاد مهران فر می باشد.

وی گفت : بخش ایرانی مستند که شامل اسناد تاریخی، گفت و گوها و تصویر برداری از اماکن و اسناد است از هشت ماه پیش در ایران آغاز شده است و هم اکنون در استراخان روسیه نیز کار تصویر برداری از اماکن و اسناد تاریخی و شخصیت ها و پژوهشگران در حال انجام است.

وی از مجموعه مسوولانی که با درک اثر بخشی و تاثیر هنر و فرهنگ در تقویت روابط ملت ها در این مستند با پشتیبانی های خود همکاری داشته اند قدر دانی کرد.

مهدی اکوچکیان سر کنسول جمهوری اسلامی ایران در استراخان روسیه هم در دیدار با گروه مستند ساز دریای مهر بر ضرورت تقویت دیپلماسی عمومی با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مشترک بین استان های شمالی بویژه گیلان و استراخان روسیه تاکید کرد.

وی ضمن تشکر از حضور این گروه در استراخان از آمادگی این کنسولگری در همراهی و پشتیبانی از برنامه های مشترک فرهنگی و هنری بین استان های استراخان روسیه و گیلان با توجه به قدمت تاریخی این روابط خبر داد .

وی افزود : پر رنگ کردن روابط فرهنگی و اجتماعی نقش مهمی در سایر مناسبات بین کشورهای ایران و روسیه دارد.