لاهیجان اولین پرچمدار گیلان در تولید سرود آیینی اربعین ۱۴۰۱
لاهیجان اولین پرچمدار گیلان در تولید سرود آیینی اربعین ۱۴۰۱
معین نیوز_استان گیلان در سال جاری از جمله استان های شاخص کشور و جهان بود که با تولید نماهنگ ماندگار «سلام فرمانده» توانست چشم جهان را به سمت و سوی خود باز کند.

این بار اما ، لاهیجان، شهر فرهنگ ، تمدن و آیین توانست افتخاری دیگر برای گیلان و ایران بیافریند ؛ شهری که در کمتر از ۱۰ روز «۲۷ تیر الی ۵ مرداد» توانست سه رخداد فرهنگی ماندگار را در خود رقم بزند:
پلاک کوبی شهر لاهیجان به عنوان پایتخت چای کشور، برگزاری یازدهمین دوره ملی تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان و ۵ مرداد نیز رونمایی از سرود اربعینی «ممنونم آقا» که با استقبال ستودنی مسئولین و مردم ولایی شهر لاهیجان برگزار شد.

در آیین رونمایی از این نماهنگ، مجید رحمانی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضمن خدا قوت و دست مریزاد به عوامل اجرایی دست اندرکار در ساخت این نماهنگ زیبا و ارزشمند یادآور شد: هزاران سال در این سرزمین محبت اهل بیت فریاد زده شد و جای خرسندی است که شما نیز دنبال روی این مسیر نورانی هستید .

وی با بیان اینکه «سلام فرمانده» انتظارات کار فرهنگی را از گیلانی ها بالا برده است افزود : جای خوشحالی است که امروز نیز شهر لاهیجان عرضه کننده یک کار فرهنگی فاخر شده است.

وی خاطر نشان کرد : فرهنگ ستودنی که بنده از شهروندان لاهیجانی در چند روز برگزاری تئاتر خیابانی شهروند دیدم به واقع قابل احترام بود که توانستند با زبان هنر دغدغه های شهروندی، ایثار و شهادت و مسائل اجتماعی را بیان کنند. رحمانی در راستای اربعین و محوریت آن در کارهای فرهنگی همچون سرود «ممنونم آقا » گفت: اربعین تنها دارای بعد فردی نیست بلکه بعد اجتماعی آن از جهان اسلام نیز فراتر رفته است به گونه ای که از تمام ادیان در این مسیر حضور دارند. اربعین بزرگترین اجتماع بشریست که بیش از ۲۰ میلیون انسان را در یک نقطه از زمین گرد هم می‌آورد. اربعین تنها عزاداری نیست بلکه عقلانیت در اوج عطوفت است که نقطه طلایی آن معرفت و شناخت امام حسین است و لذا برای اینکه اربعین به همه معرفی شود باید آن را رسانه ای کرد و در معرض دید ها قرار داد تا از منظر رسانه معرفت ،شناخت و اهداف قیام امام حسین بیش از پیش به دنیا شناسانده شود.

سید ایمان عباسی، شاعر، تهیه‌کننده و آهنگساز نماهنگ «ممنونم آقا» از گروه سرود «ضحی» شهرستان لاهیجان نیز در این آیین فرازهای مختلف سرود از گرفتن برات کربلا از امام هشتم تا پیاده روی زائران اربعین و رسیدن به کربلای معلی را برشمرد و گفت: این سرود با هدف اشاعه شعار اربعین ۱۴۰۱( انا من حسین) در قالب گروه سرود ۷۲ نفره وفعالیت واجرا در مراسم‌های مختلف محرم و اربعین حسینی در سطح شهرستان و استان تهیه شده است.

وی تصریح نمود: در بحث آهنگسازی این سرود نیز با ۱۱ مداح جلسه گذاشته شد و در نهایت ملودی سرود آماده‌و در اختیار مداح جناب آقای محمدی پور قرار گرفت.
وی ابراز امیدواری نمود این نماهنگ بتواند عرض ارادتی باشد به اباعبدالله الحسین، شهدای کربلا، شهدای اسلام و انقلاب و تمام آنانی که در آبیاری درخت تنومند اسلام از جان مایه گذاشتند.

در پایان این مراسم نیز پس از اجرای زنده ی سرود توسط تعدادی از اعضا گروه، با حضور معاونت سپاه پاسداران و معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از پوستر سرود «ممنونم آقا» در کانون شهید باهنر شهرستان لاهیجان رونمایی شد.

گفتنی است سرود فوق با شعر،آهنگسازی و تهیه‌کنندگی سید ایمان عباسی و تک خوانی مداح اهل بیت، احمد محمدی پور و پشتکار جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان لاهیجان در کمتر از یک ماه تولید شده و هم اکنون در برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی در حال برگزاری است و می رود تا به مدد الهی به یک حرکت فرهنگی ماندگار در سطح شهرستان، استان و فراتر از آن تبدیل شود.