محرومیت دو ملی‌پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر
محرومیت دو ملی‌پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر
معین نیوز_اگرچه رای کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در مورد محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی مشخص شده اما این دو ملی‌پوش از حضور در لیگ برتر محروم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، تشکیل پرونده انضباطی برای محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی به دلیل مذاکره و انعقاد قرارداد همزمان با دو تیم لیگ برتری در دستور کار فدراسیون قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که محمد جمشیدی برای حضور در فصل پیش روی لیگ برتر باشگاه های کشور اقدام به انعقاد قرارداد با تیم شیمیدر کرد اما بعد از حضور مهران شاهین طبع در راس کادر فنی این تیم، وی به شهرداری گرگان بازگشت تا تمریناتش را برای شرکت در فصل جدید مسابقات با این تیم ادامه دهد. ارسلان کاظمی هم همزمان با دو تیم مهرام تهران و ذوب آهن مذاکره داشته و قرارداد بسته بود.

در همین راستا کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بعد از بررسی پرونده، رای بدوی را در مورد آنها صادر و طی آن علاوه بر تعیین وضعیت این دو بازیکن میزان خسارت به باشگاه های متضرر را هم مشخص کرد.

این دو ملی پوش البته نسبت به رای بدوی معترض بودند و درخواست تجدید نظرخواهی داشتند، به همین دلیل پرونده انضباطی آنها مجدد بررسی و تغییراتی در مجازات شخص بازیکنان اعمال شد.

بر این اساس محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی هر دو به خاطر اقدامی که بر خلاف آئین نامه برگزاری مسابقات باشگاهی داشتند، علاوه بر مجازات شخصی ملزم به جبران خسارت نسبت به باشگاه های متضرر در پرونده هستند.

این اقدامات هنوز از طرف این دو بازیکن انجام نشده و به همین دلیل و با وجود تعیین وضعیتی که از حیث حضور در ترکیب تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن انجام شده، قراردادشان در فدراسیون ثبت نشده است و از همین رو اجازه حضور در لیگ برتر را هم ندارند.

منصور اردستانی مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد پرونده محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی توضیح داد و تاکید کرد که تا زمان اجرا نشدن آرای صادر شده این دو بازیکن اجازه ثبت قرارداد و حضور در لیگ برتر را ندارند.

وی گفت: طبق آئین نامه مسابقات باشگاهی، هر بازیکن مجاز به انعقاد قرارداد با یک باشگاه است و تا زمانی که تحت همان قرارداد است و قرادادش تمام نشده است، نمی تواند بدون اجازه باشگاه مربوطه وارد مذاکره و انعقاد قرارداد جدید شود.

اردستانی ادامه داد: با این حال محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی خلاف این قانون عمل کردند و بعد از اتمام فصل گذشته لیگ برتر، اقدام به قرارداد همزمان با دو باشگاه کردند. به همین دلیل کمیته انضباطی طبق آئین نامه به موضوع ورود داشت. رای اولیه بنا به درخواست بازیکنان خاطی و همچنین باشگاه شهرداری گرگان (در مورد محمد جمشیدی) در مرحله تجدیدنظرخواهی هم دوباره بررسی و نهایی شد.

محرومیت دو ملی‌پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر

محمد جمشیدی؛ توبیخ کتبی و ۲ میلیارد ریال جریمه نقدی

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در مورد آرای صادر شده برای محمد جمشیدی گفت: دو ماه محرومیت و ۱۰۰ میلیون جریمه رای بدوی در مورد محمد جمشیدی بود. این بازیکن و همچنین باشگاه شهرداری گرگان که طرف قرارداد او به حساب می آید نسبت به دو ماه محرومیت معترض بودند که موضوع در مرحله تجدید نظرخواهی بررسی شد. در این مرحله به دلیل تضمین اجرای عدالت و اجتناب از مجازات باشگاه ذی حق، محرومیت جمشیدی که مجازات شخصی او به حساب می آید به ۱۰۰ میلیون جریمه نقدی تغییر کرد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب رای قطعی و نهایی در مورد محمد جمشیدی عبارت است از توبیخ کتبی، ۲۰۰ میلیون جریمه نقدی و عذر خواهی رسمی از باشگاه شیمیدر. مجازات دیگری که برای جمشیدی در نظر گرفته شده، در مورد پرداخت خسارت به باشگاه متضرر در پرونده یعنی شیمیدر است.

اردستانی تاکید کرد: رقم مبلغ خسارت توسط کارشناس خبره ورزشی تعیین می شود. این کارشناس تعیین و ابلاغ او صادر شده است. قرار است وی مبلغ خسارت را امروز تعیین کند.

ارسلان کاظمی؛ توبیخ کتبی و یک میلیارد ریال جریمه نقدی

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال همچنین در مورد ارسلان کاظمی و پرونده انضباطی او تاکید کرد: رای اولیه در مورد این بازیکن هم با درخواست تجدید نظر او همراه بود و در نهایت حکم نهایی توبیخ کتبی، یک میلیارد ریال جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی از مسئولان مهرام برای وی در نظر گرفته شد.

به گفته اردستانی، همچون محمد جمشیدی در مورد ارسلان کاظمی هم پرداخت خسارت به باشگاه متضرر در پرونده در نظر گرفته شده که در مورد وی تیم مهرام به حساب می آید. رقم آن هم توسط کارشناس مشخص و ابلاغ می شود.

محرومیت دو ملی‌پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر

عدم ثبت قرارداد جمشیدی و کاظمی و ممانعت از حضور آنها در لیگ برتر

با وجود تعیین وضعیت صورت گرفته در مورد محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی و صدور حکم مبنی بر حضور آنها در ترکیب تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان، قرارداد این دو بازیکن در فدراسیون ثبت نشده است و تا زمان اجرای کامل احکام صادر شده و تعیین تکلیف اجرای آن، ثبت نخواهد شد.

منصور اردستانی ضمن تایید این موضوع گفت که این دو ملی پوش بسکتبال فعلا از شرکت در لیگ برتر محروم هستند. این محرومیت تا زمانی اعمال می شود که به رای صادر شده عمل نشده باشد.

این دو بازیکن باید طبق احکام صادر شده اقدامات لازم را انجام دهند و جریمه های خود را که جبران خسارت به باشگاه های متضرر هم شامل آن می شود را پرداخت کنند یا برای ترتیب پرداخت آن با طرفین (فدراسیون و باشگاه های متضرر) توافق کنند. در این صورت اجازه ثبت قرارداد آنها و کارت بازی صادر می شود.

این در حالی است که امروز شنبه و در چارچوب هفته نخست فصل جدید لیگ برتر باشگاه های کشور، تیم شهرداری گرگان از گروه الف و در نخستین دیدار فصل به مصاف نظم آوران سیرجان خواهد رفت. ذوب آهن هم که در این گروه قرار دارد نخستین دیدار خود در هفته نخست را فردا یکشنبه برابر تیم خانه بسکتبال خوزستان برگزار خواهد کرد.