محسن رضایی: نمی ‌خواهم آب پاکی بریزم روی دست آمریکا /آرایش قدرت را عوض می کنم
محسن رضایی: نمی ‌خواهم آب پاکی بریزم روی دست آمریکا /آرایش قدرت را عوض می کنم
معین نیوز_ محسن رضایی ۱۵ سال پیش درباره رابطه ایران و آمریکا گفته بود: رابطه ایران و آمریکا رابطه ساده‌ای نیست ولی بن بست هم ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام از رکودداران کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری است. حضوری که چیزی جز ناکامی برایش نداشته است. او این روزها در لیست کاندیداهای اصولگرایان برای ۱۴۰۰ است.

محسن رضایی که سال ۸۴ هم کاندیدا بود اما از حضور در رقابت نهایی انصراف داد، در ۱۷ خرداد همان سال و در روزهای تبلیغات انتخاباتی، در گفتگو با رویترز گفت: فکر می‌کنم اگر بتوانم پیامم را به مردم ایران برسانم، از شانس‌ بالایی برای موفقیت برخوردار هستم، چون مردم ما خواهان یک تغییر جدی هستند. آنها می‌خواهند نظام باشد، اما زندگیشان هم بهبود پیدا کند. الان دنبال پیام‌های جدیدی هستند که بتواند افکار آنها را مخاطب قرار بدهد، فکر می‌کنم من این برنامه را دارم و می‌توانم درد آنها را هم بیان کنم و هم راه‌حل برایش پیدا کنم.

وی در این گفتگو می گوید: من در ۱۵ سال گذشته نه در دولت‌ها بودم نه در مجلس و نه در قوه قضاییه، حتی قبل از این‌هم من نبودم، یعنی الان منتقد عملکردها هستم. من از چارچوب نظام دفاع می‌کنم اما از عملکردها هیچ دفاعی نمی‌کنم، بلکه خود منتقد آن هستم، اما از ساختار نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنم.

رضایی درباره رقابتش با آیت الله هاشمی که از کاندیداهای همان انتخابات بود، گفته است: آقای هاشمی هم متعلق به همین آرایش قدرت گذشته است و من فکر نمی‌کنم ایشان بتواند طرح جدیدی ارائه کنند، نه در سیاست داخلی و نه در سیاست خارجی، نمی‌تواند تغییر جدیدی به‌وجود بیاورد، اصولا من معتقد به تغییر آرایش قدرت در ایران هستم. منتهی این را می‌خواهم از طریق دموکراسی عملی کنم، چون ما برای نظام زحمت کشیدیم، از راه‌های دیگر نمی‌خواهیم دخالت کنیم، اگر آرایش قدرت در این کشور تغییر نکند وضعیت موجود هم تغییر نخواهد کرد.

وی درباره رابطه ایران و آمریکا و امکان مذاکره می گوید:‌ خیلی چیزها می‌تواند اتفاق بیفتد، ولیکن رابطه ایران و آمریکا رابطه ساده‌ای نیست ولی بن بست هم ندارد. این فاصله یک شبه حل نمی‌شود، ولی من نمی‌خواهم آب پاکی بریزم روی دست آنها، منتهی مشکل کارخود آمریکایی‌ها هستند.آمریکایی‌ها بر سر دوراهی قرار دارند. نمی‌توانند با ما بجنگند. یعنی من مطمئنم آمریکایی‌ها کاری نمی‌توانند با ما بکنند، یعنی مثل حمله به عراق یا افغانستان. اما از طرف دیگر می‌خواهند جلو بیایند. شجاعت لازم در دولت مردان آمریکا نیست.خیلی با ابهام حرف می‌زنند، یعنی اصلا پیشنهاد روشن و شفافی ندارند.ایران اکنون قیمتش خیلی بالاست و نقشش هم فوق العاده بالاست، آمریکا اگر در بحث ارتباط با ایران جدی باشد باید یک پیشنهاد شفاف و روشن بدهد، در غیر این صورت مشکل ادامه پیدا خواهد کرد.