مدارس روستایی و عشایری گیلان با کمتر از ۱۵ دانش آموز حضوری فعال است
مدارس روستایی و عشایری گیلان با کمتر از ۱۵ دانش آموز حضوری فعال است
معین نیوز_مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: مدارس روستایی و عشایری استان با کمتر از ۱۵ نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال خواهند بود.

محمد رحمتی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری در استانداری اظهار داشت: مدارس روستایی و عشایری با بیش از ۱۵ دانش آموز نیز از نیمه سوم مهرماه  بازگشایی می شود که شورای مدرسه با تمهید مقدمات می توانند درخواست آموزش حضوری را داشته باشند.

وی افزود: با بررسی درخواست ها در صورت فراهم بودن امکانات و زمینه های لازم بازگشایی ، اجازه آموزش حضوری داده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بیان داشت: واحدهای آموزشی زیر ٣٠٠ نفر نیز می توانند از نیمه اول آبان درخواست بازگشایی را ارایه دهند که پس از بررسی برای آموزش حضوری و نیمه حضوری اجاره داده می شود.

وی اظهار داشت: عجله ای برای بازگشایی حضوری دانش آموزان در واحدهای آموزشی استان نداریم مگر اینکه زمینه های لازم فراهم شود.

رحمتی با بیان اینکه هم اکنون در مدارس شهری کلاس ها غیرحضوری اداره می شود، افزود: نسخه جدید شاد امکانات جدیدی را اضافه کرده که امکان گفت و گوی دو طرفه معلم و دانش آموز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون فرهنگیان رو به اتمام است، اضافه کرد: واکسیناسیون دانش آموزان بر اساس سنین اعلام شده نیز در حال انجام است.

استان گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای افزون بر ۳۶۰ هزار دانش آموز و ۴۰ هزار معلم  است. گیلان دارای سه هزار و ۷۰۰ فضای آموزشی با ۱۹ هزار کلاس درس و زیربنای افزون بر یک میلیون و ۶۵۰ هزار مترمربع است.