مدارس گیلان سرشار از شوق دیدار
مدارس گیلان سرشار از شوق دیدار
معین نیوز_با آغاز فعالیت کلاس های حضوری دانش آموزان ابتدایی و دوره اول متوسطه از اول آذرماه جاری همزمان با سراسر کشور، واحدهای آموزشی این مقاطع سرشار از شوق دیدار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با آغاز کلاس‌های حضوری مقاطع ابتدایی و دوره اول متوسطه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، دانش آموزان با شوق بعد از ۱۹ ماه تعطیلی واحدهای آموزشی به دلیل همه گیری بیماری کووید۱۹،از روز گذشته بر سر کلاس های درس حضور یافتند.

به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا قرار بر این شد تا دانش‌آموزان استان گیلان براساس گروه بندی هفته ای چند روز و یا بر اساس تصمیم شورای سلامت مدرسه یک هفته در میان در مدارس حاضر شوند و بدور از فضای مجازی آموزش ببینند.

حال همزمان با بازگشایی مدارس مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه شور و هیجان خاصی در کلاس ها مشاهده می شد، عده ای از دانش آموزان که بر اساس گروه بندی بایستی در منزل همزمان از طریق فضای مجازی و اسکای روم تدریس معلم را گوش می کردند، شاهد شور دانش آموزان و گفت و گوی صمیمی معلم با دانش آموزان حاضر در کلاس بودند.

دریافت مجوز از آموزش و پرورش شرط فعالیت کلاس های حضوری در استان گیلان عنوان شد و آموزش و پرورش نیز با توجه به استانداردهای پروتکل های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا مجوز فعالیت کلاس های حضوری را صادر می‌کند.

۹۰ درصد مدارس گیلان مجوز فعالیت حضوری دریافت کردند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان گفت: بر اساس آخرین آمارها تاکنون بیش از ۹۰ درصد واحدهای آموزشی استان در تمامی مقاطع ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه مجوز فعالیت حضوری را گرفته اند.

جابر اخلاقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به کلاس های حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان ماه اظهار داشت: تقریبا همه مدارس این مقاطع ۳۰۰ هنرستان و ۴۲۶ دبیرستان مجوز فعالیت حضوری را دریافت کرده اند ضمن اینکه هنرستان های گیلان از اول مهر برای ارایه دروس عملی مجوز گرفتند.

وی با بیان اینکه کلاس های حضوری دانش آموزان مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه نیز از روز گذشته آغاز شده است، افزود: گیلان دارای بیش از ۲ هزار و ۱۲۰ مدرسه ابتدایی است که قبلا بیش از یکهزار و ۴۰۰ واحد آموزشی این مقطع در روستاها و مناطق عشایری همزمان با آغاز سال تحصیلی فعالیت شان را شروع کرده بودند و اکنون نیز باقی مدارس ابتدایی کلاس های حضوری را برگزار می کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گیلان تعداد مدارس دوره اول متوسطه در این استان را بیش از ۹۵۰ واحد عنوان کرد و اظهار داشت: در مجموع بیش از ۹۰ درصد از واحدهای آموزشی گیلان با توجه به استانداردهای بازگشایی مدارس مجوز فعالیت حضوری را دریافت کرده اند و بقیه مدارس نیز طی روزهای آینده این مجوز را می گیرند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام گرفته از مدارس مقطع ابتدایی و دوره اول متوسطه امروز همزمان با آغاز فعالیت کلاس های حضوری دانش آموزان این مقاطع و پیش از این در دوره دوم متوسطه تصریح کرد: با توجه به بازدیدهای انجام گرفته در مدارس در شهرستان های مختلف استقبال از کلاس های حضوری خوب است.

مدیران مدارس چگونگی فعالیت کلاس های حضوری را اطلاع رسانی می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با اشاره به بازگشایی مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه استان بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا گفت: مدیران مدارس چگونگی فعالیت کلاس‌های حضوری مدارس استان را بر اساس گروه بندی به خانواده‌ها اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

محمد رحمتی با بیان اینکه درخواست بازگشایی کلاس های حضوری دانش آموزان در گیلان با تصمیم شورای سلامت مدرسه از اول آذرماه جاری مانند واحدهای آموزش دوره دوم متوسطه از سوی مدارس انجام می شود، افزود: مدیران مدارس بر اساس امکانات و شرایط فیزیکی کلاس ها به اداره منطقه آموزش و پرورش یا شهرستان درخواست بررسی می دهند.

وی بیان داشت: درخواست بازگشایی واحدهای آموزشی نیز توسط اداره منطقه آموزش و پرورش یا شهرستان مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت برخورداری از شرایط مناسب و استانداردهای لازم مجوز برای فعالیت حضوری داده می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس تاکید جدی در فعالیت کلاس های حضوری است،گفت: تهویه مناسب کلاس‌های درس، فاصله فیزیکی دانش‌آموزان حداقل ۱.۵ متر و استفاده از ماسک از جمله استانداردها است که باید دقیق و جدی رعایت شود.

رحمتی افزود: نظارت ها از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان به صورت گشت های مشترک و مستقل با همکاری آموزش و پرورش انجام می شود و در صورت عدم رعایت توصیه های بهداشتی کلاس های حضوری تا رفع نواقص مربوط به پروتکل ها، مجدد تعطیل می شود.

فعالیت کلاس های درس مدارس روستایی و عشایری کمتر از ۱۵ نفر جمعیت دانش آموزی و دروس کارگاهی هنرستان ها از سوم و زیر ۳۰ نفر جمعیت نیز از ۲۴ مهرماه امسال به صورت حضوری آغاز شده است.

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر آموزش حضوری دانش آموزان دوره دوم متوسطه از ۱۵ آبان، فعالیت حضوری این مدارس نیز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان آغاز شد و بر اساس این مصوبه باید کلاس های درس دانش آموزان دوره اول متوسطه و دوره ابتدایی نیز از اول آذرماه آغاز شود.

استان گیلان با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در نزدیک به چهار هزار مدرسه تحصیل می کنند.